آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 19 June

کاهش حجم سرمایه ‌گذاری و بیکاری گسترده کشاورزان

یک کارشناس بخش کشاورزی اعلام کرد:‌ کاهش روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منجر به بیکاری خیل عظیمی از کشاورزان شده است.

به گزارش ایلنا، محمد چیذری با بیان این که سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد خاطرنشان ساخت: به علت کاهش بهره وری در بخش کشاورزی کشور هزینه های تولید در این بخش افزایش چشمگیری یافته است. و تولید محصولات کشاورزی ما نسبت به محصولات وارداتی گرانتر شده است. از این رو تمایل به واردات بیشتر خواهد شد.

این کارشناس با بیان این که مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور تاثیری در روند نرخ بیکاری ندارد یاد آور شد: به منظور افزایش نرخ اشتغال در بخش کشاورزی باید با ایجاد تنوع در بخش تولید میزان بهره وری را در این بخش افزایش دهیم.

چیذری در ادامه یاد آور شد:‌ کشاورزی فعالیتی سرشار از مخاطرات است. در این فعالیت انواع مخاطرات طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و عمدی دست به دست هم داده و مجموعه شکننده و آسیب پذیری برای تولیدکنندگان این بخش فراهم آورده که نتیجه نهایی آن بی ثباتی درآمد آنهاست.

این کارشناس بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به شرایط طبیعی و اقتصادی ایران، تولید محصولات کشاورزی در این شرایط یکی از پرمخاطره ترین فعالیتهای اقتصادی است و از آنجا که بخش مهمی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور، یعنی کشاورزان متوسط و میانه حال، توان مالی محدودی دارند و همه داراییشان را در هر دور ة بهره برداری در فرایند تولید به کار می گیرند، گاه حتی کمترین خسارت ممکن است آنها را از هستی ساقط و زندگی فلاکت باری را بر آنها تحمیل کند . به این دلایل است که بیمه محصولات کشاورزی را می توان یکی از اهرمهای توسعة کشاورزی دانست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved