آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 19 June

استقبال بی سابقه زنان ایرانی از مسابقات فوتبال یورو

شهرزادنیوز: با آنکه مقوله «فوتبال» و «زنان» در ایران معنای یک کشمکش اجتماعی را بخود گرفته، اما زنان ایرانی به سرعت در حال ارتباط گرفتن عمیق با این رشته ورزشی هستند.
به گزارش سایت قانون، مسابقات جام ملت های اروپا با استقبال بی‌سابقه زنان ایرانی روبرو شده است. امروزه کم نیستند زنان و دخترانی که کارهای خود را زودتر تمام یا لغو می‌کنند، خریدشان را به تعویق می‌اندازند و... تا به موقع به خانه برسند و مسابقات جام ملت‌های اروپا را از تلویزیون تماشا کنند.
با وجود این که قلب زنان ایرانی به تسخیر فوتبال در آمده، اما در ورزشگاه ها به روی زنان همچنان «سه قفله» است. این سدسازی ها از سوی بنیادگرایان اسلامی در مقابل زنان اما ممکن است در مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا که حدود سه ماه دیگر در تهران برگزار می‌ شود، بشکند. شرط فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای میزبانی ایران، اجازه حضورزنان در استادیوم است و اگر این شرط بر آورده نشود، ایران مقام میزبانی را از دست خواهد داد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام کرده است که شرایط حضور زنان برای شرکت در مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا امکان‌پذیر می‌شود.
بحث حضور زنان در ورزشگاه در سال 1385 مطرح و «با مخالفت صریح برخی علما» روبرو شد. در نهایت هم رئیس‌جمهور حرفش را پس گرفت.
با آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا بحث پخش مسابقات فوتبال در سینما جدی شد، اما باز هم مخاف خوانی بنیاد گرایان شروع شد و سرانجام معاون اجتماعی ناجا گفت که «در شأن خانم‌ها نیست که با آقایان در سینما فوتبال نگاه کنند».
یکی دیگر از مشکلات مقوله زن و فوتبال در ایران تبعیض رسانه‌ای است. طبق تحقیقات انجام شده، زمان و فضایی که رسانه‌ها به زنان و فوتبال آنها اختصاص می‌دهند، بسیار اندک و محدود است.
قانون در گزارش خود نوشت: علی‌رغم همه ادعاهایی که در باره مردانه بودن فوتبال می‌شود، اما ذوق و شوق روز افزون بیشتر زنان برای ارتباط با این رشته ورزشی می‌رود تا خط بطلانی بر این ادعا باشد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved