آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 20 June

واکنش لاریجانی به آخرین «شوخی» احمدی نژاد

دنیای اقتصاد: رییس مجلس در واکنش به سخنان رییس‌جمهور مبنی بر اینکه «امسال به هر نماینده نفری 450 میلیون تومان داده شده»، گفت:خوب است که ما هم بگويیم به هر وزیر ۱۰ هزار میلیارد داده اند؟ علی لاریجانی روز گذشته در دیدار با کارکنان و مدیران مجلس با تاکید بر اینکه کارکنان مجلس مستحق متلک‌گویی‌ها نیستند، گفت که اگر شما دارای نبوغی درکشور هستید، همان‌ها را مطرح کنید.

لاریجانی اضافه کرد که نباید به این پرده‌دری‌های دروغین توجهی کنیم.محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، 12 خردادماه در دیدار با منتخبان مجلس نهم خطاب به آنان با بیان اینکه می‌خواهم یک شوخی با شما بکنم، گفته بود: «‌ای کاش مجلس همین جا (ساختمان قدیم مجلس) می‌ماند. اینجا همه به هم نزدیک‌تر و صمیمی‌تر بودند. حالا همه رفتند زیر آن هرم بزرگ! و امسال 200 میلیارد تومان بودجه برای کارعمرانی مجلس! و 135 میلیارد تومان هم برای دفاتر نماینده‌ها گذاشتید! نفری 450 میلیون تومان! خدا به داد همه ما برسد!»

مجلس از نظرامکانات رفاهی فقیر است
اما به گزارش فارس، علی لاریجانی روز گذشته در دیدار با کارکنان پارلمان، ضمن تبریک بعثت پیامبر (ص)، به بیان انتقاداتی پرداخت و با یادآوری اینکه 30سال در کارهای مختلف اجرایی حضور داشتم و مظنه کار را می‌دانم، گفت: کدام یک از دستگاه‌های دولتی امکانات تفریحی ندارند؟ نام ببرید. از مازندران که شروع کنید تا رشت و گیلان و مشهد مقدس؛ امکانات مختلف تفریحی برای کارکنان دستگاه‌های مختلف وجود دارد اما آیا مجلس از چنین امکاناتی برخوردار است؟ چطور نسبت به کارکنان مجلس این سخنان را مطرح می‌کنید؟رییس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس از نظرامکانات رفاهی فقیر است، گفت: برخی سخنانی در کشور مطرح می‌کنند که برای هر نماینده 470 میلیون یا 740 میلیون تومان در قانون بودجه 91 پیش‌بینی شده است. چرا این سخنان را مطرح می‌کنید؟لاریجانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کنند؛ این افراد کل بودجه جاری مجلس را به علاوه هزینه‌های عمرانی کرده و بر 290 نماینده تقسیم می‌کنند و رقم مذکور را به دست می‌آورند؛ اما آیا هیچ عاقلی چنین کاری انجام می‌دهد؟‌ اگر این طور باشد کل بودجه عمرانی کشور 150 هزار میلیارد تومان است که اگر بین 15 وزیر تقسیم شود، به هر وزیر 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ آیا می‌شود چنین سخنانی را مطرح کرد؟ آیا این سخن درست و عاقلانه‌ای است؟

کارکنان مجلس مستحق متلک شنیدن نیستند
لاریجانی با طرح این سوال که این ارقام را از کجا می‌آورند و مطرح می‌کنند؟ گفت: این بداخلاقی ها در کشور ما درست و خوب نیست و در تراز و شان نظام ما نیست. کارکنان مجلس مستحق متلک‌گویی‌ها نیستند و این کار غیراخلاقی است و هم به افراد و هم به خود آنان لطمه می‌زند؛ اگر شما دارای نبوغی درکشور هستید، همان‌ها را مطرح کنید.ريیس مجلس ادامه داد: نباید به این پرده‌دری‌های دروغین توجه کنیم؛ چرا که این افراد در پیشگاه خدا و در نزد خلق خدا جایگاهی ندارند. وی تاکید کرد: نباید توجهی به این متلک‌گویی‌ها داشته باشیم؛ البته گوشی هم به متلک‌سازان ندادیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved