آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 07 August

تیم ملی كشتی فرنگی ایران قهرمان بازیهای المپیک شد

تیم ملی قدرتمند كشتی فرنگی ایران برای نخستین بار با سه مدال طلا به مقام قهرمانی بازی های المپیك دست یافت.

به گزارش ایرنا، با كسب مدال طلای 'قاسم رضایی' كشتی گیر ملی پوش وزن 96 كیلوگرم ایران كه موفق شد 'رستم توتروف' كشتی گیر تیم روسیه و دارنده مدال برنز سال 2011 بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركیه را در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر شكست دهد، تیم ملی كشتی فرنگی ایران با تصاحب 3 مدال طلا به مقام قهرمانی بازی های المپیك 2012 لندن دست یافت.

دیدار فینال وزن 96 كیلوگرم مسابقه های كشتی فرنگی بازی های المپیك 2012 لندن بین 'قاسم رضایی' از ایران و 'رستم توتروف' از روسیه كه سه شنبه شب در ورزشگاه 'اكسل' شهر لندن برگزار شد، برای هر دو تیم بسیار با ارزش و مهم بود و كاملا جنبه حیثیتی داشت.

روس ها و ایرانی ها كه چند سالی است پا به پای هم رقابت بسیار نزدیكی برای قهرمانی در كشتی فرنگی جهان دارند، سرنوشت قهرمانی خود در المپیك لندن را در گرو مبارزه فینال وزن 96 كیلوگرم می دیدند.

از آنجاییكه مقام قهرمانی در مسابقه های كشتی فرنگی و آزاد بازی های المپیك بر خلاف پیكارهای كشتی قهرمانی جهان كه در آن فقط امتیازات تیمی ملاك و شرط است، فقط به مرغوبیت رنگ مدال ها (تعداد مدال های طلای بیشتر) بستگی دارد، بنابراین تیم ملی كشتی فرنگی ایران با یك مدال طلای بیشتر نسبت به تیم روسیه (جمعا 3 مدال طلا) به مقام قهرمانی المپیك رسید.

تیم های ایران و روسیه در حالی گام در عرصه رقابت های المپیك لندن گذاشتند كه هر دو تیم نتوانسته بودند به صورت كامل و با

تركیب هفت نفره، سهمیه حضور در المپیك را بدست آورند و هر كدام با شش كشتی گیر به میدان آمدند.

روس ها در وزن 66 كیلوگرم و ایرانی ها در وزن 74 كیلوگرم، نماینده ای نداشتند و از نظر تعداد كشتی گیر در شرایطی مساوی بودند.

تیم روسیه كه در نخستین روز مسابقه های كشتی فرنگی صاحب یك مدال طلا و یك برنز در وزن های 74 و 55 كیلوگرم شده بود، در دومین روز به یك مدال طلا و یك برنز دیگر به ترتیب در وزن های 84 و 60 كیلوگرم دست یافت.

تیم ایران نیز در روزهای اول و دوم صاحب دو مدال طلا توسط 'حمید سوریان' و 'امید نوروزی' شد و در آخرین روز مسابقه ها، چشم به دستان توانمند 'سعید عبد ولی' و 'قاسم رضایی' دوخته بود.

'سعید عبد ولی' با ناداوری و بی عدالتی همیشگی مسوولان و مقامات فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) و زد و بندهای آنان با مسوولان كمیته بین المللی المپیك مقابل 'استیو گینو' كشتی گیر فرانسوی بازنده شد و بنابراین همه مسوولیت های سنگین قهرمانی تیم ایران بر گرده 'قاسم رضایی' قرار گرفت.

تیم ملی كشتی فرنگی روسیه در بازی های المپیك 2008 پكن با 3 مدال طلا قهرمان شده بود.

چگونگی تقسیم مدال های طلای مسابقه های كشتی فرنگی المپیك لندن از این قرار است:

55 كیلوگرم: حمید سوریان از ایران.

60 كیلوگرم: امید نوروزی از ایران.

66 كیلوگرم: كره جنوبی.

74 كیلوگرم: روسیه.

84 كیلوگرم: روسیه.

96 كیلوگرم: قاسم رضایی از ایران.

120 كیلوگرم: كوبا.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved