آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 13 August

درخواست پاپ از جامعه جهانی برای كمک به زلزله زدگان

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از رادیو اروپای آزاد، ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه، روز يکشنبه با فرستادن پيامی برای محمود احمدی نژاد، همتای ايرانی خود حادثه زلزله در استان آذربايجان شرقی را به مردم ايران تسليت گفت.

به گزارش خبرگزاری روسی ايتارتاس، آقای پوتين در پيام خود آمادگی روسيه برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده ايران را اعلام کرد.

پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان، نيز روز يکشنبه از جامعه جهانی خواست تا به ياری قربانيان زمين لرزه روز شنبه در ايران بشتابند.

سفير ژاپن در تهران نيز پيام همدردی و همبستگی دولت و مردم کشورش را به‌ مناسبت وقوع زلزله در ايران ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، کين ايچی کومانو روز يکشنبه در ديدار با محمد مهدی آخوندزاده، معاون حقوقی و بين المللی وزارت امور خارجه ايران، آمادگی کشورش برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه فوری را اعلام کرد.

مديرکل هلال احمر جمهوری اسلامی ايران نيز از اعلام آمادگی کشورهای سنگاپور، تايوان، آلمان، پزشکان بدون مرز و دفتر يونيسف در تهران خبر داده است ولی گفت که هلال احمر نيازی به کمک های بين المللی ندارد.

پويا حاجيان در گفت و گو با خبرگزاری ايسنا گفته است که «با توجه به توانايی جمعيت هلال احمر در پوشش مناطق امدادی مناطق زلزله زده، نيازی به کمک های بين المللی نيست.»

اين اظهار نظر در حالی است که گزارش رسانه های ايران و اظهارات نمايندگان استان آذربايجان شرقی در مجلس شورای اسلامی حاکی است که وضعيت منطقه پس از وقوع زلزله وخيم است و کار امدادرسانی به کندی پيش می رود.

مصطفی محمد نجار، وزير کشور ايران، نيز به واحد مرکزی خبر گفته است که گام نخست امداد و نجات يعنی جستجو و نجات پايان يافته است و از امروز تلاش خواهيم کرد تا بحث اسکان و تغذيه خانواده های آسيب ديده را به بهترين نحو ممکن پيگيری کنيم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved