آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 13 August

فاتحه خوانی برای صنعت چای کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه های چای و همین طور چایکاران با مشکلات متعددی روبرو بوده و با ظرفیتی کمتر از نصف فعالیت می کنند که دولت باید به آن توجه داشته باشد.گفت:چایکاران از نبود متولی کاردان و کارآمد رنج می برند که با ادامه این روند در آینده نمی توان روزهای خوبی را برای این صنعت ترسیم کرد.

ایرج ندیمی افزود: با توجه به مشکلات بوجود آمده در حوزه صنعت چای کشور و نیز کارخانه های تولید این محصول، سازمان چای از صلاحیت لازم برای اداره امور چایکاران برخوردار نیست که تغییرات لازم در سطوح مدیریتی این سازمان ضروری است.

به گزارش خانه ملت، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه های اخیر مکاتبات و جلساتی با معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور در مورد رسیدگی به مشکلات چایکاران و پرداخت معوقات آن ها برگزار شده اما نتیجه ای در عمل برای آن ها تاکنون شاهد نبوده ایم.

وی اظهارداشت: بزرگترین اشتباه سازمان چای این بود که بودجه ۴۷ میلیارد تومانی جلسات از چایکاران در سالجاری را به ۲۰ میلیارد تومان کاهش داد که این مسئله ضربه بزرگی بر پیکره صنعت چای کشور وارد کرده است.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در حال حاضر کارخانجات تولید چای و همین طور چایکاران با آن روبرو هستند این است که از نبود متولی کاردان و کارآمد در این خصوص رنج می برند که با ادامه این روند در آینده نمی توان روزهای خوبی را برای این صنعت متصور بود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: تمامی نمایندگان خطه شمال کشور از وضعیت تولید چای نگران هستند که دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

ندیمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دولت و بخش خصوصی در زمینه رسیدگی به وضعیت چایکاران، تصریح کرد: تا کنون ده ها جلسه در سطوح ملی و استانی با نمایندگان دولت و بخش خصوصی در زمینه رسیدگی به مشکلات چایکاران داشته ایم و وعده هایی نیز داده شده که تاکنون هیچکدام از این وعده ها محقق نشده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت نشدن یارانه کود از سوی دولت به چایکاران، افزود: در جلسه ای که با وزیر نفت در خصوص تأمین کود مورد نیاز چایکاران داشتیم، مقرر شد تا از منابع پتروشیمی، کود یارانه ای در اختیار کشاورزان و چایکاران قرار بگیرد که این وعده نیز مانند سایر وعده های دولت هنوز محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درپایان یادآور شد: در شهرهایی که به کشت چای می‌پردازند به دلیل نبود حمایت های دولت، ۵هزار هکتار از باغات چای کشت نمی شود که با این شرایط در سال آینده این میزان به ۱۰هزار هکتار افزایش می‌یابد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved