آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 06 September

وقتی تمام شعور سیاسی مان با مشاهده مجری محجبه...

وقتی تمام شعور سیاسی مان با مشاهده مجری محجبه ذوق مرگ میشود

البرزنیوز: پس از قیام مردم مصر و سرنگونی رژیم حسنی مبارک، نگاه ها به مصر و ملت آن دوخته شده بود. جهانیان و به خصوص مسلمانان، در پشت دیوار انتظار لحظه شماری می کردند و منتظر بودند تا ببینند ملت شجاع مصر با حاصل و نتیجه قیام برحق شان علیه ستم و بیداد حسنی مبارک و ایادی آن، چه کار می کنند.

پس از انتظار بسیار طولانی و خطیر، تصمیم بر آن شد تا در مصر انتخابات از نو برگزار شده و قدرت به دولت منتخب واگذار گردد. این کار هم انجام گرفت و در کمال ناباوری جهانیان و امت اسلامی، حزب اخوان المسلمین بیشترین آرای مردم مسلمان مصر را از آن خود کرد.

با مصادره خیزش های مردمی در کشورهای عربی- اسلامی به نفع غرب و در راس آن ایالات متحده امریکا، قیام مردم مصر نیز از این قاعده مستثنی نشد و با تاسف این خیزش عظیم و بزرگ مردمی نیز در اثر بی کفایتی و احیاناً خیانت برخی از دولت های منطقه ای عرب و نیز نرمش حزب اخوان المسلمین در برابر خواسته های امریکا و غرب از این حزب در ازای به دست گرفتن زمام امور مصر به وسیله اخوان المسلمین، مصر و دولت به ظاهر اسلامی و دینی آن، در کام سیاست های امریکا و غرب سقوط کرد.

باید دانست که حزب کنونی اخوان در مصر با آن حزب اولیه اخوان المسلمین و اهداف و برنامه های آن، تفاوت ماهوی پیدا کرده و زمین تا آسمان فرق می کند. آن حزب، به اسلام و لااقل به مصر اسلامی می اندیشید و اما حزب کنونی اخوان در مصر، مانند تمامی احزاب موجود در جهان، پیش از همه به حضور خویش در عرصه قدرت و سیاست فکر کرده و عمل می کند.
مصراسلامی در زمان کنونی و زیر نظر حزب اخوان، تقریباً یک چیزی شبیه پاکستان، عراق، لیبیا، عربستان، یمن، افغانستان و بسیاری از دولت های اسلامی موجود در منطقه است و نه بیشتر و بهتر از آنان! اخیراً حضور یک مجری زن با حجاب به اصطلاح اسلامی، رسانه ها و امت اسلامی را ذوق زده کرده است.

باید گفت که حضور خانم ها با حجاب اسلامی در برنامه های تلویزیونی کشور مصر و آن هم پس از ممنوعیت سی، چهل ساله آن در این کشور اسلامی، به واقع یک تحول مثبت، نیک و ستودنی است که باید ارج گذاشته شود. اما باید دانست که این تنها ظاهر و روی کار است و باید دید که در پشت پرده این ظاهرسازی های عوام فریبانه چه برنامه های دقیق و زیرکانه ای علیه اسلام و امت اسلامی با اشاره دشمنان و خوش رقصی عوامل آنان در مصر و غیر آن در حال شکل گیری و انجام است.

چنانچه می دانیم محمد مرسی، نماینده حزب اخوان المسلمین مصر، تحصیل کرده ایالات متحده امریکاست و ساده لوحی است اگر فکر کنیم سازمان اطلاعات ایالات متحده در طول مدت اقامت آقای مرسی در آن کشور، دست روی دست گذاشته و تنها به پیشرفت های تحصیلی و سیاسی نماینده اخوان المسلمین مصر، نگاه کرده و غبطه می خورده است!

عدم مقاومت امریکا و غرب و عوامل آنان نسبت به پیشتازی اخوان المسلمین و برنده شدن آنان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مصر، نشانه آشکار سازش این حزب و پذیرش بعضی از خواسته ها و ملاحظات امریکا و غرب به وسیله آن است. اگر چه آقای مرسی می خواهد بسیار زیرکانه و محتاطانه در این راستا گام بردارد، اما باید مطمئن بود که جهان و مردم مبارز مصر به زودی به حرکت مرموز او و حزبش پی خواهند برد.

یکی از نشانه های تاثیرپذیری مرسی رئیس جمهور مصر از دیکته های امریکا و غرب و عوامل منطقه ای آنان، اتخاذ سیاست غیر مسئولانه و خصمانه نماینده اخوان است علیه دولت و ملت سوریه و همصدایی او با دشمنان استقلال و آرامش آن ملت و کشور اسلامی!

همه می دانیم که قضیه بهار عربی و به تعبیری"بیداری اسلامی" هیچ گونه ارتباطی به دولت و ملت سوریه نداشته و این دولت و ملت، قربانی توطئه بزرگ جهانی و منطقه ای شده است. موضع گیری کنونی دولت جدید مصر به رهبری حزب اخوان المسلمین نسبت به تحولات هدفمند در سوریه، امت اسلامی را از این حزب و دولت مصر ناامید کرد؛ به گونه ای که بیشتری از آگاهان جوامع اسلامی را باور بر این است که دیگر حتی نسبت به قضیه فلسطین و قدس شریف نیز نمی توان و نباید روی دولت جدید مصر حساب کرد.

به نظر می رسد مسلمانان، سطح فکر و اندیشه سیاسی شان را بیشتر از این باید بالا ببرند تا دیگر و به محض مشاهده یک مجری زن با پوشش تقریباً اسلامی، آنقدر ذوق زده نشوند که دیگر کار را تمام شده تلقی کرده و حکم یک نظام صد در صد اسلامی را روی دولت مصر و امثال آن بار کنند!

عدم ممنوعیت حجاب اسلامی و آنهم در کشوری که سابقه دور و درازی در اسلام و ادیان توحیدی دارد، یک چنان شاهکاری نیست که از طرف دولت مصر انجام شده باشد. تازه این ممنوعیت پوشش اسلامی برای بانوان در طول چندین دهه در یک کشور اسلامی و دینی است که جای پرسش و سوال دارد.

حفظ حجاب برای بانوان در جوامع اسلامی، تنها یک بخش بسیار کوچک از قوانین و مقررات حساس و خطیر آئین مقدس اسلام است که صد البته باید رعایت شود؛ اما در اسلام هزار نکته باریک تر از مو وجود دارد که رعایت همه ی آنها با هم است که دولت و کشوری را به عنوان یک نظام و جامعه دینی و اسلامی به جهان معرفی می کند.

به عنوان نمونه و مثال، یکی از گزینه هایی که باعث می شود دولت و کشوری را اسلامی بنامند، حفظ استقلال در رای و عمل دولتمردان آن آب و خاک است؛ گزینه دیگر، برخورد و موضع گیری آن دولت در قبال ملت ها وکشورهای اسلامی دیگر است؛ موضوع دیگر، رابطه آن دولت با دشمنان اسلام و مسلمانان است و بسیاری از مسایل ریز و درشت دیگر که هر کدام در اسلامی بودن و یا نبودن یک دولت می توانند نقش تعیین کننده ایفا کنند و کوتاه سخن که: هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست= نه هر که سر نتراشد قلندری داند




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved