آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 06 September

افزایش اختلافات مشاوران اوباما درباره رژیم ایران

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اختلاف مشاوران اوباما درباره موضع گیری جدید وی در قبال رژیم ایران نوشت که کاخ سفید قصد دارد برای افزایش فشار بر تهران حضور نظامی خود در منطقه را فعالتر کند.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرد که واشنگتن به دنبال فعال کردن حضور نظامی خود در منطقه برای افزایش فشارها بر تهران است.

این روزنامه از مانورهای دریایی و آزمایش های سامانه های دفاعی جدید آمریکا در منطقه خلیج فارس خبر داده و نوشت که واشنگتن اقدامات دیگری نیز نظیر تشدید تحریم ها در مورد فروش نفت ایران در دست اجرا دارد.

این روزنامه تاکید کرد که واشنگتن و تهران پیشتر اعلام کرده اند که هزینه های نظامی خود را برای بازدارندگی در مقابل هم در مورد انجام عملیات مسلحانه در منطقه افزایش خواهند داد.

بنا بر این گزارش واشنگتن در روند تولید سامانه های راداری جدید در قطر تسریع خواهد کرد تا این مأموریت را در ماه آینده به پایان برساند؛ قرار است این سامانه به دو سامانه مشابه که در ترکیه و اسرائیل فعال هستند کمک کند تا همگی بخشی از سامانه های دفاع موشکی آمریکا در منطقه باشد.

نیویورک تایمز در مورد اظهارات اوباما در قبال ایران که قرار است به زودی ایراد شود، نوشت که کاخ سفید همچنان به دنبال ارزیابی شدت این اظهارت است، بعضی از مشاوران رئیس جمهور معتقدند که اسرائیل نیاز دارد تا آمریکا به صورت قوی بر عزم خود برای اجرای عملیات نظامی قبل از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که اعلام این اظهارات در راستای فعالیت های انتخاباتی تعهداتی را بر دوش اوباما می گذارد که غیر ضروری است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved