آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 06 September

فصل کرگدن» ساخته «بهمن قبادى» در جشنواره تورنتو

فرهنگسرای پویا - پاریس - 6 سپتامبر 2012

فصل کرگدن» آخرین ساخته «بهمن قبادى» در جشنواره فیلم تورنتو کانادا و سن سباستین اسپانیا

فیلم سینمایی «فصل کرگدن» به کارگردانی «بهمن قبادى» سینماگر نامدار ایرانی در بخش ویژه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» در کشور کانادا به نمایش درمی‌آید.این فیلم سپس با حضور کارگردان و بازیگران فیلم در بخش اصلی فستیوال جهانی فیلم سن سباستین اسپانیا حضور خواهد داشت.
فیلم سینمایی «فصل کرگدن» Rhino Season ششمين ساخته بلند «بهمن قبادى» که موسیقی آنرااستاد «کیهان کلهر» ساخته با حضور بازیگران سرشناسی همچون؛ «بهروز وثوقی»، «مونیکا بلوچی» و «برن ساعت» در اولین حضور بین‌المللی خود و با حضور بازیگران مطرح سینمای حرفه‌ای در روز 22 شهریورماه جاری (12 سپتامبر 2012) در بخش ویژه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» در کشور کانادا به روی پرده می‌رود.
بخش ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» اولین اکران عمومی آخرین ساخته قبادی را در کنار آخرین ساخته کارگردانان شناخته شده سینمای مستقل جهان همچون؛ «رابرت رادفور» بازیگر سرشناس آمریکایی و همچنین فیلم‌هایی به کارگردانی «خاویر باردم» بازیگر نام آشنای اسپانیایی و «جکی جان» به نمایش می‌گذارد.
فیلم «فصل کرگدن» مضمونى شاعرانه دارد و داستان يك شاعر كُرد است كه از طريق اشعارش به دنبال زندگى گم‌شده خودش می‌گردد. در این فیلم، «بهروز وثوقى» بازيگر مطرح سينماى ايران پس از سال‌ها دورى از هنر سینما، برای ایفای نقش این شاعر، جلوى دوربين قبادی رفت و در کنار او «مونیکا بلوچى» بازیگر سرشناس ایتالیایی، «برن سات» بازیگر نام‌آشنای ترکیه‌ای و تعدادی از بازیگران مطرح سینمای ترکیه همچون؛ «يلماز اردوگان» و «بئلجيم بلگين» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان سراسر جهان در بخش‌های؛ «اساتید»، «کشف استعدادها»، «مستقل‌ها» و «مستند» در روزهای16 تا 26 شهریورماه جاری (6 تا 16 سپتامبر 2012) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار می‌شود.
کمپانی «وایلدبانچ» wildbunch از پخش‌کننده‌هاى مطرح اروپا که دفتر اصلی آن در پاریس قرار دارد پخش جهانی «فصل کرگدن» را بر عهده دارد؛ طبق برنامه اعلام شده توسط این کمپانی، اوایل پاییز امسال این فیلم در سینماهای ترکیه و سپس در سینماهای اروپا و آمریکا به صورت گسترده به نمایش درمی‌آورد.
«بهمن قبادى» سینماگر مطرح ایرانی هم اکنون در آمريکا در حال آماده‌سازى و نهايى‌کردن فيلم ديگرى تحت عنوان «به بالا نگاه کن» است. اين فيلم از مجموعه ده‌گانه‌هايى تحت عنوان «خدا و مذهب» است که ده کارگردان مطرح سینمای جهان با ده مذهب گوناگون در اين مجموعه فيلم‌سازى کرده‌اند. در اين مجموعه، کارگردانانى نظير؛ «امیر کاستاریکا»، «ميرا ناير»، «گيلرمو آریا‌گا» و کارگردانان سرشناس دیگری حضور دارند که بخش مربوط به دین اسلام در این ده‌گانه را «بهمن قبادى» کارگردانی کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved