آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 12 September

سرانجام دوئل رحیمی –پورمحمدی چه خواهد بود؟

جوان آنلاين: با نزدیک شدن انتخابات و مطرح شدن نام بسیاری از سیاسیون به نوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها در خصوص انتخابات داغ است و دیدارهای زیر پوستی کاندیاهای احتمالی با مردم و دانشجویان نیز آغاز شده است.

دیدارهایی که بعضا سخنانی در آنها رد و بدل می شود که جنجال برانگیز و حاشیه ساز هستند.

این بار نیز سخنان حجت الاسلام پورمحمدی وزیر سابق کشور در دولت محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان بازرسی امروز در دیار با دانشجویان صنعتی شریف جنجال ساز شد.

پورمحمدی در این نشست دانشجویی به دولت انتقاد کرد. پورمحمدی در بخشی از اظهارات خود گفت: من بر اساس قانون وظیفه اطلاع‌رسانی دارم. حال جالب است که به خاطر گفتن مطالب به سیاسی کاری محکوم می‌شوم در حالی که من امروز به خاطر شرایط کشور برخی از پرونده‌ها را در مقوله اطلاع‌رسانی سانسور می‌کنم تا شرایط کشور به هم نریزد. من در بسیاری از موارد فتیله اطلاع‌رسانی را به نفع مصلحت کشور پایین کشیدم حالا من محکوم می‌شوم به سیاسی‌کاری.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: بار‌ها به مسئولان دولتی گفته‌ایم که ما حاضریم شما گزارش‌های ما را نقد کنید و بگویید کدام بخش از آن ایراد دارد اما جالب است آن‌ها به جای نقد گزارش‌های ما و اینکه اشتباه بودن آن را گوشزد کنند اصل موضوع نظارت را زیر سؤال می‌برند و می‌خواهند چاقوی برنده نظارت را که لازمه هر سیستم پایدار و موفقی در جهان است، کند کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه شما در سازمان بازرسی سیاسی کاری می‌کنید، گفت: من در سازمان بازرسی بلندگوی جامعه در دفاع از حقوقشان هستم و باید مشکلات اجرایی را بگویم، آیا به نظر شما امروز وضعیت اقتصادی جامعه خوب است؟ آیا امروز وضعیت کشور در مسائل اجرایی مناسب است؟ اگر مناسب است پس کسی حق انتقاد از وضعیت موجود را ندارد اما اگر شما معتقدید که وضعیت مناسب نیست چه کسی باید مناسب نبودن را گوشزد کند. اگر من حرف از مناسب نبودن بزنم درست است که به عنوان بار سیاسی قلمداد شود.

این سخنان اما واکنش دولتی ها را درپی داشت و معاون اول رئیس جمهور به آنها پاسخ گفت.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عضو سابق دولت زهر در کام دانشجویان می‌ریزد، گفت: این شخص در زمانی که در دولت مشغول به‌کار بود و پیش از آنکه از دولت طرد شود، حدود ۲۱ میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از ۳۰ میلیارد تومان بالغ می شود، به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج و تاکنون که ۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد عودت نداده است.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود برای روشن شدن واقعیت، جمعی از دانشجویان متعلق به دانشگاه‌های مختلف در مورد ادعای ایشان و ادعای بنده تحقیق کنند و به داوری بنشینند.تا به این ترتیب سخنان پورمحمدی در جمع دانشجویان دردسر ساز شود.

این سخنان در حالی از سوی رحیمی مطرح می شود که خود وی نیز توسط عده ای از نمایندگان مجلس متهم به دست داشتن در تخلفات مالی است.پور محمدی نیز اما بلافاصله به این اتهام پاسخ داد.

مصطفی پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اظهارات معاون اول رئیس جمهور که گفته بود یک عضو طرد شده دولت در زمانی که در دولت مشغول به کار بوده حدود ۲۱ میلیارد تومان که با سود متعلقه آن به بیش از ۳۰ میلیارد تومان بالغ می شود را به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج کرده، با اشاره به اینکه چرا وقتی چنین اتهامی را اعلام می کنند آن را علنی نمی کنند تا ما نیز بتوانیم به آن پاسخگو باشیم افزود: مورد اتهامی آقای رحیمی وامی بوده است که به کارکنان وزارت کشور پرداخت شده است.

وی افزود: در زمانی که مسئولیت وزارت کشور را بر عهده داشتم به بیش از ۳هزار نفر از کارکنان این وزارت خانه وام پرداخت کردم که وام گیرندگان باید طی یک دوره زمانی آن را برگشت می دادند.

پورمحمدی گفت: بعد از اینکه وزارت کشور را رها کردم، وزیر بعدی باید در جهت بازپس گیری آن اقدام می کرده است.

وی افزود: بنده سه ماه بعد از پرداخت این وام به کارکنان و کارمندان وزارت خانه را ترک کردم و مسئولان بعدی باید پاسخگو باشند.

به این ترتیب جدال رسانه ای پورمحمدی و رحیمی ادامه دار شده است.جدالی که به نظر می رسد نمونه ای باسشد از آغاز انتخاباتی شدن فضای کشور.حالا اما باید منتظر واکنش دولتی ها به پاسخ پورمحمدی بود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved