آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Monday 17 September

برنامه تازه تیم احمدی‌نژاد علیه حیدر مصلحی

دیگربان: گروهی از رسانه‌های محافظه‌کار با اعلام اینکه التهاب در بازار سکه و ارز ناشی از وجود اختلاف‌ در دولت دهم است٬ از تلاش تیم احمدی‌نژاد برای معرفی کردن وزارت اطلاعات به عنوان متهم اصلی این آشفتگی خبر می‌دهند.

سایت «الف» روز یکشنبه (۲۶ شهریور) گزارش کرده است: «طبق برنامه‌چینی حلقه انحرافی دولت، قرار است به هم ریختگی بازار ارز و سقوط وحشتناک ارزش پول ملی کشور، به پای دستگاه اطلاعاتی کشور نوشته شود.»

آن‌طور که این سایت نوشته است تیم احمدی‌نژاد پس از ناکامی در برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات تلاش‌ها برای «بی‌کفایت» نشان دادن وی را آغاز کرده‌ است.

سایت «الف» همچنین اختلاف در بدنه اقتصادی دولت دهم را یکی دیگر از عوامل نابسامانی بازار سکه و ارز دانسته و از تلاش شمس‌الدین حسینی٬ وزیر اقتصاد برای برکناری محمود بهمنی از بانک مرکزی خبر داده است.

به نوشته این سایت محافظه‌کار٬ حسینی قصد دارد با کنار زدن بهمنی از بانک مرکزی «دوست و همکار مورد اطمینان خود یعنی محمدرضا فرزین» را جایگزین وی کند.

«الف» در عین حال نوشته است: «مانع اصلی بر سر راه برکناری بهمنی، آگاهی کامل او از اقدامات اقتصادی دولت در چهار سال اخیر است و شاید برخی از دولتمردان از واکنش‌های متعاقب وی نگران باشند.»

سایت «نیم‌روز» دیگر سایت محافظه‌کاری است که از احمدی‌نژاد به خاطر متهم کردن دستگاه‌های اطلاعاتی در آشفته کردن بازار سکه و ارز انتقاد کرده است.

غلامرضا مصباحی مقدم٬ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هم اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد دستور توقف عرضه ارز را صادر کرده و «بانک مرکزی هیچ نقشی در توقف عرضه ارز نداشته است.»

آقای مصباحی مقدم افزوده است: «هیچ یک از اعضای تیم اقتصادی دولت و مسئولان بانک مرکزی در مورد برنامه توقف عرضه ارز نقشی نداشته‌اند و این تصمیم شخص رئیس جمهور است.»

بازار سکه و ارز در ماه‌های اخیر به شدت آشفته و نابسامان شده است؛ به طوری که قیمت ارز‌های اصلی طی این مدت بیش از دو برابر شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved