آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 26 September

درگیری شدید در داخل ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، فعالان سوری گفتند، روز چهارشنبه درگیری شدیدی در داخل ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه در مرزک دمشق رخ داده که چند کشته برجای گذاشته است.

این درگیریها در پی دو انفجار که ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه را هدف قرار دااد، صورت گرفته است.

تلویزیون دولتی سوریه دقایقی پیش گفته که هیچ آسیبی به فرماندهان نظامی حاضر در ستاد مشترک ارتش نرسیده و همه آنها سالم هستند.

گزارش بی بی سی: تلویزیون دولتی سوریه گزارش کرد که در نزدیکی ساختمان ستاد مشترک ارتش این کشور در میدان الامویین درمرکز دمشق، پایتخت دو انفجار شدید روی داده و باعث بروز آتش سوزی شده است.

در گزارش تلویزیون سوریه، که با پخش تصاویری از محل حادثه همراه بود، وقوع این انفجارها به "تروریست ها" نسبت داده شده است. مقامات و رسانه های دولتی سوریه از مخالفان حکومت این کشور با عنوان "تروریست" نام می برند.

براساس برخی گزارش ها، افراد مسلح به اسلحه سبک و نارنجک انداز به ساختمان مقر ستاد مشترک ارتش در این محل حمله کرده اند و آن را به آتش کشیده اند.

تلویزیون سوریه جزئیاتب بیشتری در این زمینه منتشر نکرده اما در ایران، خبرگزاری فارس هم، که معمولا مواضع منابع دولتی سوریه را منعکس می کند، محل آتش سوزی را ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه گزارش کرده است.

گروه نظارت بر حقوق بشر در سوریه، که از مخالفان حکومت این کشور حمایت می کند، گفته است که محل انفجار اول از مناطق حفاظت شده دمشق است و انفجار دوم کمی دورتر از آن به وقوع پیوست.

خبرنگار بی بی سی، محل انفجار را نزدیک ساختمان تلویزیون دولتی سوریه گزارش کرده و گفته است که با وقوع نخستین انفجار، ستونی از دود به آسمان برخاست و دقایقی بعد، انفجار دیگری در نزدیک همین محل روی داد.

همزمان، شبکه تلویزیونی المنار لبنان از کشته و زخمی شدن چند تن در نزدیکی ساختمان ستاد ارتش خبر داده و گفته است که بین نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح، تیراندازی روی داده است.

شاهدان عینی گفته اند که پس از وقوع انفجارها، تعدادی آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و رفت و آمد در این محله متوقف شده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved