آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 26 September

کاریکاتور روزنامه شرق؛ کورکورانه به جنگ رفته بودند

العربیه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه شرق به دلیل انتشار یک کاریکاتور در مورد جنگ هشت ساله بین ایران و عراق اخطار کتبی داد.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این وزارتخانه در گام نخست به روزنامه شرق اخطار داد و در نظر دارد در اولین جلسه بحث توقیف این روزنامه را در دستور کار قرار دهد.

کاریکاتوری که روزنامه شرق به قلم هادی حیدری منتشر کرده بود افرادی را به تصویر کشید که سربندهایی را که در دوران جنگ به پیشانی بسته می شد ، به چشم می بندد.

معترضان می گویند این کاریکاتور تداعی کننده عکس های مشهوری است که سربازان را در حال بستن سربندهای حاوی شعارهای مختلف نشان می داد و این پیام را می رساند که این سربازان "کورکورانه" به جنگ رفته بودند.

وزیر ارشاد گفت:" : این اقدام مایه ننگ است و ما در نظر داریم در اولین جلسه با هیات نظارت بر مطبوعات تصمیمی قاطعانه درباره رفتار توهین آمیز این روزنامه نسبت به رزمندگان اسلام اعمال کنیم."

حسینی افزود: "این کاریکاتور باعث شد تا بازتاب گسترده ‌ای در بین رسانه ‌های غربی داشته باشد و سایت‌های ضد انقلاب نیز از این کاریکاتور حمایت کنند."




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved