آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 26 September

بیش از یک میلیارد تومان هزینه سفر احمدی نژاد به نیویورک

هزینه اقامت پنج روزه هیئت 140 نفره ایرانی در هتل وارویک مبلغی قابل توجه است که باتوجه به شرایط اقتصادی بحرانی کشور در سال پایانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بسیار بالا و غیرقابل توجیه به نظر می‌رسد.

به گزارش نامه، احمدی‌نژاد برای نهمین بار و به همراهی هیئتی 140 نفره برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده است. آنچه این بار در سفر رئیس جمهوری به نیویورک مورد توجه قرار گرفته است، عریض و طویل بودن هیئت همراه وی در نیویورک و بار مالی ناشی از آن در شرایط اقتصادی کنونی کشور است.

همراهی هیئتی با این تعداد در سفر احمدی نژاد به نیویورک انتقادهای بسیاری را نسبت به او ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند میزان تاثیرگذاری این هیئت همراه در مذاکرات و روند دیپلماسی ایران در سازمان ملل، هیچ تناسبی با هزینه‌های مالی ناشی از این سفر ندارد، به طوری که هزینه‌های ناشی از سفر این هیئت عریض و طویل تنها باری بر دوش بیت المال خواهد بود و دستاورد و پیامد مثبت و موثری نیز در پی نخواهد داشت.

ازسوی دیگر این موضوع مطرح می‌شود که باتوجه به قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا، حضور هیئت عریض و طویل ایرانی در نیویورک آثار منفی نیز در حوزه دیپلماسی عمومی ایران در سطح بین الملل خواهد داشت.

اما باید دید هزینه‌های مالی اقامت پنج روزه هیئت 140 نفره ایران در نیویورک چقدر خواهد بود؟

محل اقامت هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد همچون سال گذشته «هتل وارویک» در منهتن است. گفته می شود هیئت همراه احمدی نژاد برای اقامت 5 روزه خود در هتل وارویک 100 الی 110 اتاق را در اختیار دارند.

با نگاهی به سایت هتل وارویک نیوروک و قیمت انواع اتاق ها و سوئیت های موجود در این هتل می توان گفت که در این وقت از سال هزینه اقامت در یک اتاق برای یک شب نزدیک به 700 دلار است.

باتوجه به این آمار می‌توان گفت هزینه اقامت پنج روزه هیئت 140 نفره ایرانی در این هتل که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و 225 میلیون تومان خواهد بود، مبلغی که باتوجه به شرایط اقتصادی بحرانی کشور در سال پایانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بسیار بالا و غیرقابل توجیه است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved