آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 18 October

رایزنی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید متحدان این کشور پیشنهادهای مختلفی برای برقراری مناطق پرواز ممنوع در سوریه ارائه کرده‌اند اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. بمباران مواضع مخالفان سوری با شدت ادامه دارد.

به گزارش رادیو آلمان، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری می‌کند که گروه‌های اپوزیسیون سوریه هرچه زودتر متحد شوند و رهبرانی را انتخاب کنند که با وفاداری به ارزش‌های دموکراتیک راهکاری برای سقوط حکومت بشار اسد و دوران گذار ارائه کنند.

نولاند در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا ایجاد مناطق پرواز ممنوع در بخش‌هایی از سوریه را در برنامه دارد، گفته است: «ما مشغول رایزنی با متحدانمان هستیم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان او در ادامه می‌افزاید، متحدان آمریکا پیشنهادهای مختلفی در مورد سوریه ارائه کرده‌اند که ایجاد چنین مناطقی را هم شامل می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است که کاخ سفید تاکنون تصمیمی در مورد ایجاد مناطق پرواز ممنوع اتخاذ نکرده است.


تلاش مخالفان برای اتحاد و انسجام

شورای ملی سوریه قصد دارد دهم نوامبر در قطر نشستی برگزار کند که هدف آن گسترش فعالیت‌های این تشکیلات اعلام شده است. شعار این نشست "اتحاد اپوزیسیون و نیروهای انقلابی سوریه" تعیین شده است.

رهبران شورا ابراز امیدواری می‌کنند ریاض حجاب، نخست وزیر سابق سوریه، نیز در این نشست حضور یابد. حجاب تابستان امسال (۲۰۱۲) پس از دو ماه که در راس کابینه قرار داشت، از کشور خارج شد و به مخالفان حکومت بشار اسد پیوست.

کشورهای غربی و کشورهایی مانند ترکیه، قطر و عربستان به عنوان حامیان فعال مخالفان بشار اسد، گروه‌های پرشمار اپوزیسیون را تشویق می‌کنند هرچه سریع‌تر به وحدت برسند و خود را آماده دوران گذار از حکومت اسد کنند.

روز چهارشنبه (۲۶ مهر) نمایندگان پنج شورای غیرنظامی مخالفان که عمدتا "مناطق آزاد شده " در شمال سوریه را اداره می‌کنند برای مذاکره و رایزنی با وزیر خارجه فرانسه در پاریس گرد آمدند.

ارتش آزاد سوریه نیز از دو هفته پیش مرکز فرماندهی خود را به این منطقه منتقل کرده تا عملیات نظامی گروه‌های مختلف را بهتر هماهنگ و ساماندهی کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved