آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 18 October

تعیین جایزه برای شناسایی دو تروریست القاعده در ایران

وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای برای دادن اطلاعات در مورد محل اختفای دو عضو شبکه القاعده که این وزارتخانه می‌گوید در ایران مستقر هستند، ۱۲ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به گزارش رادیو فردا، این دو نفر به نام‌های محسن الفضلی و عادل رضی صدر الوهابی الحربی، به ترتیب مسئول و معاون شبکه القاعده «مستقر در ایران» هستند که وزارت خارجه آمریکا برای دادن اطلاعات درباره محل اختفای آنها جایزه تعیین کرده است.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید شبکه الفضلی در حال فعالیت برای فرستادن جنگجو و کمک مالی به نیروهای وابسته به القاعده در سوریه هستند.

در بیانیه وزارت خارجه برای محسن الفضلی تا ۷ میلیون و برای عادل رضی صدر الوهابی الحربی تا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در همین روز بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است این گروه «مستقر در ایران» علاوه برتدارک‌رسانی به نیروهای القاعده در جنوب آسیا و خاورمیانه، در حال فعالیت برای فرستادن جنگجو و کمک مالی به نیروهای وابسته به القاعده در سوریه هستند.

وزارت خزانه‌‌داری ‌داری آمریکا، با اشاره به گروه مذکور، رژیم ایران را متهم کرده که همچنان اجازه می‌دهد شبکه القاعده در خاک خود فعالیت کند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید الفضلی جز معدود معتمدین شبکه القاعده است که از حملات ۱۱ سپتامبر خبر داشت. بنا بر این بیانیه الفضلی تامین‌کننده مالی حمله ششم اکتبر سال ۲۰۰۲ به یک کشتی فرانسوی در ساحل یمن بود. در فوریه سال ۲۰۰۵ الفضلی مشمول تحریم‌های آمریکا شد و روز پنجشنبه نیز معاون وی در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که عناصر القاعده در ایران که تحت رهبری الفضلی هستند، در تلاش برای فرستادن جنگجو و پول به نیروهای وابسته القاعده از طریق ترکیه هستند. بنا بر این بیانیه الفضلی همچنین از طریق شبکه گسترده خود در کویت اعانه جمع کرده و از طریق ترکیه به سوریه می‌فرستد.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی می‌گوید که اقدام امروز گام دیگری برای پرده برداشتن از شبکه تدارکاتی و مالی‌القاعده مستقر در ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved