آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 21 October

اخلالگر بازار ارز و پشتیبانی از القاعده و پ ك ك

داستان سرایی رژیم: از صرافی غیرمجاز تا پشتیبانی مالی از گروهك پ.ك.ك

به گزارش نیمروز، گفته می شود این اخلالگر بازار ارز دارای سابقه چهار فقره دستگیری است و پشتیبانی از گروهههای تروریستی نظیر القاعده و پ ك ك را نیز در پرونده خود دارد.
رئیس جمهور اخیرا در نشست خبری با رسانه های گروهی از دست داشتن 22 نفر در التهابات ارزی كشور خبرداد و گفت: دستگاه های اطلاعاتی گزارش دادند كه 22 نفر سر حلقه هستند و تمام آشفتگی ها را این افراد ایجاد می كنند.

وی اضافه كرد:‌ مشخص است كه چه نهادهایی باید وارد عمل شوند. این ربطی به اقتصاد ایران ندارد؛ می خواهند یك التهاب در بازار ایران ایجاد كنند تا مردم عجله و كالاهایی خریداری و پولشان را به طلا تبدیل كنند.

رئیس جمهور اظهارامیدواری كرد: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا بخشی از این مشكل اصلاح شود.

بر اساس اخبار دریافتی خبرنگار نیمروز، یكی از افراد مورد نظر رئیس جمهور فردی با نام "ر . چ " بوده كه ابتدا شاگرد نانوایی و راننده تاكسی بوده و سپس وارد بازار ارز شده است.

این فرد كه تا مقطع راهنمایی تحصیل كرده است دارای چندین كارخانه و یك شبكه حمل و نقل و ترانزیت در كشورمان است و ماموران امنیتی كشورمان موفق شدند دو ماه پیش این فرد را دستگیر كنند.

همچنین گفته می شود این اخلالگر بازار ارز دارای سابقه چهار فقره دستگیری است و پشتیبانی از گروهههای تروریستی نظیر القاعده و پ ك ك را نیز در پرونده خود دارد.

سال 90 آغاز فعالیت های این فرد در حوزه توزیع دلار بوده و توانسته با ارتباط گیری و برقراری روابط با برخی مسئولان اقتصادی از رانت هایی برخوردار شود.

این اخلالگر ارزی تا ابتدای سال 91 نیز فاقد مجوز صرافی بوده اما سال جاری توانست این مجوزها را از بانك مركزی دریافت كند.

بر اساس خبرهای دریافتی خبرنگار سیاست نیمروز، نقدینگی در دست وی در زمان دستگیری پانصد میلیون دلار بوده است و بخشی از این دلارها را به طلا تبدیل كرده است. وی با رانت جویی توانسته دلار با ارز مرجع از بانك مركزی دریافت و در بازار آزاد با قیمت گزاف به فروش برساند.

گفتنی است هم اكنون 4000 صرافی غیر مجاز در كشور وجود دارد و بانك مركزی تاكنون نتوانسته به خوبی با آنها برخورد كند.

برخی منابع اگاه اعلام كردند كه همچنین در آشوب های اخیر بازار تهران 500 نفر دست داشته اند و 9 نفر از اخلالگرانی كه از طریق پیامك سعی در شلوغی و به هم ریختگی بازار داشته اند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved