آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 21 October

برگزاری مراسم تشییع جنازه رئیس اطلاعات پلیس لبنان

سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان روز یکشنبه از تمامی مردم کشورش خواست تا در مراسم خاکسپاری وسام الحسن، رئیس اطلاعات پلیس لبنان که در انفجاری در اشرفیه بیروت کشته شد، شرکت کنند.

به گزارش العربیه الحریری در یک پیام تلویزیونی که از تلویزیون لبنانی "المستقل" پخش شد ، اعلام کرد :" از همه لبنانی ها می خواهم برای شرکت در خاکسپاری و برگزاری نماز بر پیکر وسام الحسن در میدان شهدا حاضر شوند."

وی با اشاره به دست داشتن رژیم سوریه در ترور الحسن ، افزود : "همه مردم لبنان در خاکسپاری کسی که از لبنان پاسداری کرد و این کشور را از خطر توطئه بمبگذاری بشار اسد و علی مملوک نجات داد، شرکت کنند".

پیشتر سعد الحریری گفته بود که بشار اسد مسئول ترور رفیق الحریری و همه شهدای 14 مارس است.

وی ضمن تاکید بر دست داشتن رژیم اسد در همه بمبگذاری های لبنان گفت:" من بشار اسد و تمام کسانی که از او پشتیبانی می کنند را مسئول اصلی ریختن خون سوری ها و لبنانی ها و ترور شهید وسام الحسن می دانم".

مراسم خاکسپاری وسام الحسن امروز یکشنبه در میدان شهدا در مرکز بیروت برگزارمی شود.

قرار است که جسد وسام الحسن در کنار رفیق حریری، پدر سعد حریری، که در سال 2005 در اثر یک انفجار در بیروت به قتل رسید به خاک سپرده می‌شود.

پیش از این دادگاه بین المللی برخی از اعضای حزب الله و رژیم بشار اسد را به ترور رفیق الحریری متهم کرده بود.

در همین حال سمیر جعجع رهبر حزب "نیروهای لبنانی" خواستار استقرار نیروی بین المللی در مرز بین سوریه و لبنان به منظور عملی کردن قطعنامه 1701 شد.

رهبر حزب نیروهای مسلح لبنان همچنین از حکومت میقاتی خواست که استعفا دهد و تمام قراردادهای بین سوریه و لبنان را لغو کند.

وی همچنین از جامعه بین المللی و کشورهای عربی خواست، از حکومت میقاتی لبنان سلب مشروعیت کنند.

جعجع در مورد ترور الحسن گفت:" وی توطئه بمب گذاری میشل سماحه و شبکه آدمکشان و مزدوران اسد را در لبنان کشف کرد به همین دلیل از او انتقام گرفتند ".

در همین حال ولید جنبلاط یکی دیگر از رهبران سیاسی لبنان و رهبر دروزی های این کشور در این زمینه گفت:" بشار اسد پس از شکست توطئه بمبگذاری میشل سماحه و دستگیری او بوسیله نیروهای امنیتی لبنان از وسام الحسن انتقام گرفت".

از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه با صدور اطلاعیه ای انفجار اشرفیه بیروت را محکوم کرده و هرگونه دست داشتن در این انفجار را رد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved