آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Monday 29 October

از بین بردن بیکاری به شوخی شبیه است

مردم وقتی کار می خواهند ، یعنی یک کار دائمی می خواهند؛ در آمارها فرد به صورت فصلی جایی کار می کند و اینها نام این افراد را در لیست شاغلان قرار می دهند، بنا بر این آمار اشتغالزایی به صورت کاذب بالا می رود

ناصر کاشانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با تاکید بر اینکه شعار از بین بردن بیکاری در دولت احمدی نژاد به یک شوخی شبیه است ، گفت: کار و اشتغال یکی از دغدغه های اصلی مردم است و نمایندگان نیز با این معضل رو به رو هستند.

وی با اعلام اینکه راهکار حل بیکاری، دستکاری آمارها نیست ، گفت: مردم وقتی کار می خواهند ، یعنی یک کار دائمی می خواهند؛ شاید در آمارها فرد به صورت فصلی جایی کار می کند و اینها نام این افراد را در لیست شاغلان قرار می دهند، بنا بر این آمار اشتغالزایی به صورت کاذب بالا می رود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منظور از اشتغال، اشتغال دائم است گفت: کارمند یا کارگری که در یک اداره شاغل است و کسی نمی تواند او را اخراج کند یا قراردادش تمام نمیشود، این آدم شاغل است.

وی با اشاره به صنایع بزرگ و کارخانه های بزرگ مانند فولاد سازی ها گفت: کسی که در این بنگاهها کار می کند میتواند بگوید شاغل هستم زیرا امنیت شغلی وی تامین شده است.

کاشانی با انتقاد شدید از اینکه رییس جمهور مدعی شده تا پایان دولت دهم مشکل بیکاری را حل می کند گفت: چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به مشکلات استان سیستان و بلوچستان گفت: در استانی که هیچ زیر ساختی ندارد چگونه می خواهید مشکل بیکاری را در این استان حل کنید.

نماینده زاهدان با تاکید بر اینکه هیچ زیر ساختی در استان مهیا نیست گفت: در سیستان و بلوچستان نه یک کارخانه بزرگ داریم، گاز هنوز به استان ما نیامده است. هنوز جاده های درستی نداریم. راه آهن تمامی به شبکه کشوری وصل نیست و تنها یک ایستگاه در زاهدان است که تا تهران 26 ساعت طول می کشد.

وی با اعلام اینکه بارها وزیر کار به کمیسیون دعوت شده تا در مورد بیکاری پاسخ دهد گفت: وزیر کار می گوید من متولی اشتغال نیستم و هر گاه که تحت فشار قرار می گیرید درخواست دهها امتیاز و مزایا می کند و می خواهد.

کاشانی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی به صنعت و معدن نیاز دارد ، افزود: ایران کشوری چهار فصل است و میتوان اشتغالزایی ایجاد کرد اما باید امکانات بهینه توزیع وتقسیم شود.

وی در پاسخ به اینکه گمان می کنید چه بودجه ای برای اشتغالزایی نیاز باشد گفت: تنها بودجه نیست بلکه مدیریت درست در بودجه است. بدین معنا که هم باید نظارت درستی بر عملکرد بودجه از سوی مجلس باشد و هم درست تقسیم شود و هم درست هزینه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه عملکرد غلط بر توزیع بودجه را داشته ایم گفت: دولت تصمیم گرفته در قالب طرحهای عمرانی اشتغالزایی کند اما به گمان من بسیاری از طرح های مهر ماندگار سالهای سال همین طور ماندگار بمانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved