آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 14 December

تولید نرم ‌افزار سبک زندگی اسلامی و عاشورايی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ‌ سازی در بین مردم، مؤسسه فرهنگی «ندای فطرت» مجموعه نرم افزارهای چند رسانه‌ای سبک زندگی اسلامی را تولید کرد که اولین شماره آن با نام سبک زندگی عاشورایی و با هدف الگو قرار دادن زندگانی گرانقدر حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت عصمت علیهم‌السلام و با منشأ گرفتن از سیره عاشورایی، قدمی در این زمینه بردارد.

نرم افزار حاضر، مجموعه‌ای از آثار تولیدی پژوهشگران مؤسسه به همراه برخی از آثار اساتید و پژوهشگرانی است که در این زمینه کارهای قابل استفاده‌ای را در فضای سایبری به ثمر نشانده‌اند، هست.

در بانک مقالات حدود 70 مقاله در مورد سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های آن و تهاجم فرهنگی غرب که در نهایت به بررسی سبک زندگی از دیدگاه رهبری پرداخته و الگوی زندگی را ائمه معصومین(ع) معرفی می کند.

همچنین در کتابخانه دیجیتال این نرم‌افزار حدود 20 جلد کتاب دیجیتالی پیرامون سبک زندگی اسلامی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تولید 25 فایل پاورپوینت با موضوع آموزش سبک زندگی اسلامی و 14 قطعه فیلم در مورد مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های پیش روی آن از دیگر ویژگی‌های این نرم‌‌افزار است.

34 فایل صوتی از مجموعه سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حجج اسلام علی قهرمانی و حمیدرضا مظاهری سیف در زمینه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی اسلامی در اختیار کاربران قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش، ضرورت پرداختن به سبک‏ زندگی این است که پیشرفت در سبک زندگی جز اصلی تمدن سازی نوین اسلامی است و عدم توجه به آن راه را برای نفوذ فرهنگ غرب باز می‌کند و راه برون رفت از مشکلات عدیده سبک فعلی زندگی مردم توجه به سبک صحیح زندگی است.

مشکلات زندگی فعلی سبب کمرنگ شدن برخی ارزش‌ها شده است، راه پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه توجه به این موضوع با رویکرد سبک دینی زندگی است و نهایت اینکه راه رسیدن به آرمان‌های متعالی کمال انسان، موضوع سبک زندگی اسلامی است.

قدم اصلی نیز در موضوع سبک زندگی تحلیل عوامل و بررسی نقاط قوت و ضعف و به تعبیر دیگر آسیب شناسی این موضوع است، دسته‌ای از مسائل و عللی که ناشی از برنامه‌ریزی دشمن و البته مهاجم بودن فرهنگ غرب است که هدف آن همان غربی کردن سبک زندگی مردم کشور و کمرنگ کردن اصول و آرمان‌ها و شعایر اسلامی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved