آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Friday 01 February

نشانه‌های اختلاف بر سر بازداشت ۱۵روزنامه‌نگار

دیگربان: خبرگزاری فارس در مقابل سکوت مقام‌های قوه قضائیه در خصوص بازداشت ۱۵ روزنامه‌نگار٬ تلاش‌ها برای جلب حمایت گروهی از نمایندگان مجلس از عملیات اخیر وزارت اطلاعات را آغاز کرده است.

در هفته جاری وزارت اطلاعات اقدام به بازداشت ۱۵ روزنامه‌نگار در ایران کرده که هیچ یک از مقام‌های قضایی تاکنون حاضر نشده‌اند درباره این دستگیری‌ها اظهارنظر کنند.

وزارت اطلاعات سه روز پس از آغاز عملیات بازداشت‌ها٬ مسئولیت دستگیری‌ها را برعهده گرفته و ادعا کرده «سازمانی» مرتبط با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را شناسایی کرده است.

این اقدام وزارت اطلاعات بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی داشته و فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی را در یک هفته گذشته افزایش داده است.

به نظر می‌رسد بازداشت این ۱۵ روزنامه‌نگار با اعتراض‌هایی در میان مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده که خبرگزاری فارس ار روز جمعه (۱۳ بهمن) تلاش‌ها برای جلب حمایت‌ها از این اقدام وزارت اطلاعات را آغاز کرده است.

این خبرگزاری با انجام مصاحبه‌هایی با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از آن‌ها از وزارت اطلاعات به خاطر بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران تشکر کرده است.

جواد کریمی قدوسی٬ منصور حقیقت‌پور٬ فتح‌الله حسینی٬ محمد اسماعیلی و حسین نقوی پنج عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هستند که خبرگزاری فارس توانسته نظر حمایتی آن‌ها از این اقدام وزارت اطلاعات را کسب کند.

منصور حقیقت‌پور یکی از اعضای این کمیسیون امنیتی ملی گفته است: «ما در کمیسیون قطعاً‌ حمایت‌های لازم از وزارت اطلاعات را خواهیم داشت و موانع پیش‌روی آن‌ها را نیز برطرف خواهیم کرد.»

آقای حقیقت‌پور هیچ اشاره‌ای به موانع پیش روی وزارت اطلاعات نکرده و نگفته که این کمیسیون در برابر چه فشار‌ها یا مخالفت‌هایی قصد دارد از این وزارتخانه حمایت کند.

محمد اسماعیلی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی با قدردانی از وزارت اطلاعات به خاطر دستگیری ۱۵ روزنامه‌نگار٬ از این وزارتخانه خواسته «همچنان اوضاع را تحت کنترل داشته باشد.»

حسین نقوی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم خطاب به مقام‌های وزارت اطلاعات گفته است: «مجلس از وزارت اطلاعات می‌خواهد تا تمام تحرکات انتخاباتی دشمن را رصد و با آگاهی آن را خنثی کند.»

فتح‌الله حسینی هم اظهار کرده است: «اقدامات وزارت اطلاعات از هرگونه سیاسی‌کاری به دور است و قطعاً در مورد عملیات اخیر نیز به نتیجه و مستندات کافی رسیده و سپس ورود کرده است.»

آقای حسینی مدعی شده که «وزارت اطلاعات در چارچوب قانون عمل می‌کند و اقدامات این وزارتخانه از هرگونه سیاسی‌کاری به دور است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved