آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 فروردین ماه 1394 = 02-04 2015

سخنگوی کاخ سفید: مذاکرات بی ‌پایان نخواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هنوز تفاهم سیاسی بدست نیامده است اما جان کری تا صبح روز پنج شنبه برای ادامه ی مذاکرات در سوئیس خواهد ماند.

همزمان سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه گفت: رژیم ایران هنوز تعهدات ملموس که 1+5 خواستار آن‌هاست، ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جاش ارنست در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات بی‌پایان نخواهد بود، اما تا زمانی که واشنگتن احساس کند مذاکرات سازنده است، ما آن را رأسا و ناگهانی قطع نمی‌کنیم.

وی همچنین افزود ایالات متحده و جامعه جهانی آمادگی دارند در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست خورد، میز گفت‌وگوها را «ترک کنند.

وی در مورد وضعیت مذاکرات هم گفت: هنوز شکاف‌هایی وجود دارد که باقی مانده است. رژیم ایران هنوز تعهدات مشخص و ملموسی را که جامعه جهانی می‌خواهد، نداده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا فارغ از نتیجه مذاکرات، در پایان این دور از گفت‌وگوها، نطق عمومی خواهد داشت.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان، که هم‌اکنون در مذاکرات لوزان به سر می‌برد می‌گوید: اختلافات بین رژیم ایران و شش قدرت جهانی هنوز پابرجاست.

فرانک والتر اشتاین‌مایر از ادامه مذاکرات خبر داده و گفته است: فعلا در لوزان می‌مانیم تا ببینیم اوضاع روز پنج‌شنبه چطور پیش می‌رود.

خبرنگار شبکه فرانس24 در لوزان نیز از بازگشت فابیوس به این شهر خبر داد و گفت اما این به معنای حصول قطعی توافق نیست.


قدرت‌های بزرگ از فرصت استفاده کنند

همزمان محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران چهارشنبه شب از قدرت های بزرگ خواست از فرصت برای رسیدن به توافق استفاده کنند و تاکید کرد این فرصت شاید تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان، در حالی که مذاکرات از یک هفته قبل در لوزان ادامه دارد، ظریف در جمع خبرنگاران گفت: زمان آن است که شرکای ما در مذاکرات از فرصت و امکان توافق که شاید تکرار نخواهد شد استفاده کنند


هشدار جمهوریخواهان به اوباما

دونالد ترامپ، یکی از کاندیدا های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تصریح کرد: جان کری باید در مذاکرات هدف ایالات متحده از مذاکره را به شفافیت مشخص سازد و اگر این هدف به دست نیاید، باید میز مذاکره را ترک کند.

وی افزود: ماه های متمادی است که در مورد توافق هسته ای صحبت می‌شود در حالی که اصولاً توافقی که بخواهد چندین ماه طول بکشد دیگر توافق نیست و اگر واقعاً توافقی بخواهد انجام بشود، تنها یک روز برای انجام آن کافیست.

وی با بیان ینکه بدترین واقعه ممکن، انجام توافقی بد است، گفت: افرادی که به نیابت از اوباما پای میز مذاکره هستند، مذاکره کنندگان بسیار بدی هستند و طوری قضیه را جلوه می‌دهند که انگار از روی ناگزیری مذاکره می‌کنند.


اخبار مرتبط:
  • مذاکرات؛ گزینه نظامی آمریکا و واکنش سرکرده سپاهی
  • اوباما پرونده اتمی را به جانشین خود خواهد سپرد؟
  • نظر مقام اسرائیلی در مورد مذاکرات هسته ای


  • mitra farahani April 2, 2015 03:20 AM

    این افراد معلوم نیست خودشان را فریب میدهند یا مردم را سرکار گذاشته به شعور انسانها توهین می کنند (مذا کرات پیش رفت دارد شما مردم سماق بمکید اما بازهم ادامه دارد) سرتون را بخوره این مذاکرات فقط هیجان کاذب برای دنیا درست کرده اند

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    mitra farahani April 2, 2015 03:27 AM

    اقای ظریف اینهمه دنیارا تهدیده نکن وهشدار نده همه بغیراز شما که دلقک وار قبول کرده اید مردم را برقصانید وبه خنده وادار کنید کسی گوشش به چرندیات شما بدهکار نیست
    خود گوئی خود خندی عجب مردهنر مندی

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    پنهان کاری برای چیه !!؟؟ April 2, 2015 05:38 AM

    اقای کری شاید تغییربه ظاهر رژیم دیکتاتور ایران انهم برای فرار از سقوط خود مورد قبول شما است ولی مورد قبول ملت ایران که بارها گول اعمال این رژیم را خوردیم نخواهد بود یقینا دیده اید ایا باز میخواهد تکرارفجایع و ادم کشی این رژیم وامثال ان باشیم هرگز هرگزترک گرگ فقط مرگ! ! ؟؟؟

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: