آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 آذر ماه 1396 = 06-12 2017

عراق؛ واکنش شمخانی به اظهارات مکرون

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در مورد انحلال شبه نظامیان شیعی حشدالشعبی در عراق، گفت: تأکید یک رئیس‌جمهور غربی بر انحلال حشدالشعبی نشان‌دهنده تدارک توطئه جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه است.

رئیس‌ جمهوری فرانسه روز شنبه در دیدار با مقامات دولت کردستان عراق، خواستار انحلال تمامی گروه‌های شبه‌ نظامی در این کشور از جمله شبه نظامیان شیعی حشد الشعبی وابسته به رژیم ایران شده بود.

رادیو فرانسه اعلام کرد: اگرچه هنوز حیدر عبادی، نخست وزیر عراق به این درخواست امانوئل ماکرون واکنشی نشان نداده، اما نوری مالکی، سلف و همچنین رقیب سیاسی او، خشم خود را از این موضع‌گیری رئیس جمهوری فرانسه پنهان نکرد.

مالکی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "امانوئل ماکرون با درخواست خلع سلاح حشد الشعبی که یک نهاد قانونی است، خودش را به طور غیرمنتظره در امور داخلی عراق دخالت داده است."

نوری مالکی که اکنون رهبر حزب اسلامی دعوه، یکی از گروه‌های شیعی عراق است اضافه کرد: "ما می‌خواهیم که هیچ کشوری اراده خود را بر دولت و ملت عراق تحمیل نکند."


نقش مخرب رژیم ایران در منطقه

رژیم ایران متحد ما نیست و باید در بارۀ برنامۀ موشکی و نیز نقش بی ثبات کنندۀ خود در منطقه تجدید نظر کند

رئیس جمهور فرانسه پیش تر در مصاحبۀ اختصاصی خود با رادیو بین‌المللی فرانسه و تلویزیون فرانس ۲۴ که به سیاست خارجی پاریس اختصاص داشت، در پاسخ به پرسشی در بارۀ اقدامات حکومت ایران گفت: این رژیم متحد ما نیست و باید در بارۀ برنامۀ موشکی و نیز نقش بی ثبات کنندۀ خود در منطقه تعهدات لازم را بسپارد.

امانوئل ماکرون گفت: ما روابطی با رژیم ایران داریم که حول محور توافق هسته ای شکل گرفته است. باید این توافق را با بحث و گفتگو درباره برنامه موشکی آنها تکمیل کنیم، همچنین باید گفتگویی راهبردی درباره جایگاه حکومت ایران در منطقه؛ به طور ویژه درباره اقدامات بی ثبات کننده ای آنها در بسیاری از کشورها انجام دهیم.

این در حالیست که پیش تر پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفته بود: اروپایی‌ها بدانند اگر بخواهند وارد حریم موشک‌های ما شوند، ممکن است محدودیت ها را کنار بگذاریم لذا سر به سر ما نگذارند و قدرت دفاعی ما را به رسمیت بشناسند.


نگرانی سپاه پاسداران از اجماع اروپا-آمریکا

در همین حال روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته: زمینه برای یک اجماع اروپایی - آمریکایی برای گشودن مسیر مذاکره غیر‌هسته‌ ای با نظام فراهم می‌شود. رهبران 28 کشور اروپایی می‌گویند از برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌ ای نظام نگرانند و خواستار گشوده شدن مسیری جداگانه برای مذاکره درباره این دو موضوع شده‌اند.

این منبع نوشت: در میان تروئیکای اروپایی این فرانسوی‌ها بودند که برای نخستین‌بار اشتراک نظر خود با نقشه ترامپ علیه برجام و نظام را اعلام کردند. با وجود آن که دولت روحانی در پسابرجام هدایای بسیاری به فرانسوی‌ها داد و قراردادهای هنگفتی در حوزه‌های خودروسازی و انرژی با فرانسه منعقد کرد اما گویا فرانسوی‌ها نمک‌گیر نشده‌اند.


اخبار مرتبط:
  • رژیم تهران و تغییر در سیاست اتحادیه اروپا


  • آرش-صبحی October 23, 2017 11:18 AM

    جهان وجهانیان میدانند که رژیم جمهوری اسلامی در کلیت خود یک رژیم یاغی ضد مردمی ضد صلح ضد امنیت بحران آفرین دزد وعارتگر ومروج تروریسم در منطقه وجهان است رژیم جمهوری اسلامی یک غده سرطانی است که باید با یک جراحی تاریخی و بین المللی از پیکره جهان امروز کنده شود وبه زباله دان تاریخ انداخته شود آقای ترامپ بخوبی خواست ملت ایران را درک کرده ومیداند که با ملایان انجام معامله مانند گشتن وپیدا کردن آب شیرین و گوارا در کویر نمک است

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    irani November 21, 2017 03:43 PM

    فرانسه یا امریکا اگر به راستی بخواهند ارامش به ایران و خاورمیانه برگردد باید دست به روی تحریم علیه نقض حقوق بشر درایران بگذارند انوقت خواهند دید که شش ماه دیگر رژیمی بنام جمهوری اسلامی وجود خارجی نخواهد داشت اما متاسفانه میبینیم که برنامه فقط محدود کردن رژیم اخوندی میباشد نه سرنگونی چونکه بر سر مضوع محدویت موشکی مثل برنامه هسته ای سالها زمان و وقت برای نگهداری و حفظ رژیم اخوندی باقیست اما فشار برای نقض حقوق بشر میتواند رژیم را سرنگون کند

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    moghaseran asly November 22, 2017 12:38 AM

    وقتی همین حسن چاخان مملکت را در بست با سپاه و خامنه ای فروخت به روسیه شما ساکت بودید همه رسانه های فارسی ساکت بودند اپوزیسیون قلابی و روشنفکران مارکسیست روسی ساکت ماندند مشکل مملکت فقط ملاها نیستند ، شما ها مشکل اساسی تر هستید از چه مینالید ؟ نگاه کنید به موگابه و مردم و ارتش و سیاستمداران ان خجالت که نمی کشید

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    حقیقتگو November 30, 2017 11:33 AM

    جناب مکرون ۳۹ساله زمانیکه فرانسه عزیزت مهمان سرا و پذیرائی کننده همه شکل و فرمی از خمینی وقشون ارتجاعیون اسلامی وبازاری های وجنایتگران اسلامی بود وفرانسوی های فقیر گرسنه بدنبال سباست معجزه سیاست خمینی درچاپیدن مردم و ثروت ملی ایران برای اقتصاد فرانسه بودند جنابعالی احتمالا" متولد شده بودید ودرقنداق وپوشاک بچه وکالکسه نشین بودید البته حتما" هم نمی دانید که فرانسه عزیز برای روابط اقتصادی بدون امریکا و بدون رقیب با فشون خمینی ارتجاعی ضد ایرانی شاپوربحتیاررا قربانی کرد- جناب مکرون حتما" شما در آن زمان کودک بودید و متوجه نشدید که بانکهای فرانسه که حامی خمینی بودند اقدام به پول شوئی و دورزدن تحریم ها کردند-البته بازهم شما نمی دانید که طرف قرارداد تمامی صنابع فرانسوی درایران و شرکای اصلی صنایع فرانسه سپاه پاسداران و آخوندها و آقا زاده هاشون هستند؟

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    پیشگو December 3, 2017 05:26 PM

    مکرون از خود چیزی ندارد پیام پرزیدنت ترامپ رو انتقال داده
    فراموش نکنیم فرانسه حکم مسافر خانه مرگ را در تاریخ ما و جهان داشته
    پرنسس دیانا فرشته ای شاید صد سال یکبار بر زمین میهمان باشد آنجا به خون
    خفت کورش آریا منش ، هیچ مسلمانی ایرانی نیست و هیچ ایرانی مسلمان نیست
    آنجا به به خون خفت بختیار و صادق هدایت فراموش نکنیم مدرک دکترا هم صادر کرده حاجیو لژی برای دکتر علی شریعتی ما خواب بودیم شاید در دسته ها
    سینه میزدیم از اروپا جز فتنه هیچ ندیدیم استرالیا هم فرزندانمان را بیچاره کرده
    از این ناهنجاری ها به کی شکایات کنیم

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: