آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 مهر ماه 1393 = 14-10 2014

واکنش هراس آلود رژیم به موضع عربستان

ایرنا: معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه درواکنش به سخنان سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: اظهارات سعودالفیصل با فضای حاکم بر مذاکرات دیپلماتیک دو کشور در تعارض است.

حسین امیر عبداللهیان در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سخنان وزیر خارجه که حضور جمهوری اسلامی در سوریه را "اشغالگری" خوانده بود، افزود: به عربستان توصیه می کنیم مراقب توطئه های دشمنان منطقه باشد و از فرصت نقش آفرینی مثبت در منطقه غافل نشود.

روز گذشته سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با اشتاینمایر همتای آلمانی اش گفت که رژیم ایران در بسیاری از درگیرهای منطقه بخشی از مشکل است.

این مقام عربستانی گفت: رژیم ایران باید نیروهای اشغالگر خود را از سوریه و عراق و یمن با هدف حل و فصل درگیری ها، از این کشورها خارج کند.

جام جم آنلاین نیز در گزارشی نوشت: وزیر خارجه عربستان سعودی که در نیویورک با وزیر خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت وگو کرده بود و پس از این دیدار گمانه زنی هایی برای بهبود روابط دو کشور در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح شد، اما پس از این دیدار موضعگیری ها و اظهار نظرات مقامات آل سعود از جمله سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور علیه جمهوری اسلامی این خوشبینی را از بین برد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: