آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 آبان ماه 1395 = 03-11 2016

پیام سرکرده داعش: رودخانه های خون جاری کنید

آیا داعش با مرگ البغدادی فرو می‌ پاشد؟

همزمان با تشدید حملات نیروهای عراقی و ائتلاف بین المللی علیه قوای "دولت اسلامی" در موصل، ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه، در پیامی صوتی که به او نسبت داده شده از نیروهایش خواست که در مقابل این حملات مقاومت کنند. او خطاب به نیروهایش در موصل گفته است که "مقاومت شرافتمندانه هزار بار از تسلیم شرم آور در مقابل دشمن بهتر است."

به گزارش رادیو فرانسه، ابوبکر البغدادی همچنین طرفدارانش را به انجام عملیات انتحاری در کشورهای غربی و "جاری کردن رودخانه های خون" در این کشورها فراخوانده است.

در پیام خود رهبر گروه "دولت اسلامی" ابراز اطمینان کرده که نبرد موصل سرآغاز پیروزی این گروه است و بر عزم و ارادۀ آن برای کسب پیروزی های آتی می افزاید. البغدادی همچنین طرفدارانش را به انجام عملیات انتحاری و تروریستی در ترکیه و عربستان فراخوانده و گفته است که با این دست عملیات، امنیت ترکیه باید به ترس و وحشت تبدیل شود. او از وفادارانش خواسته است که از این پس نیروهای امنیتی و سیاسی و همچنین اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان و رسانه های این کشور را آماج حملات خود قرار بدهند.

ابوبکر البغدادی در پایان تأکید کرده است که کشته شدن برخی از معاونانش در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی، تضعیف "خلافت اسلامی" را در پی نداشته است. "ابومحمد العدنانی" و "ابومحمد الفرقان" دو تن از معاونان البغدادی در نتیجۀ حملات هوایی آمریکا کشته شدند.


آیا داعش با مرگ بغدادی فرو می‌پاشد؟

ابوبکر بغدادی، اولین مرتبه در شهر موصل اعلام خلافت کرد و از قرار معلوم، در خلال پیشروی ارتش عراق به موصل هم‌چنان در این شهر مانده است. یک پیشمرگه ارشد کرد می‌گوید داعش به پایان خود نزدیک می‌شود.

به گزارش دویچه وله، روزنامه ایندیپندنت، چاپ بریتانیا خبر داده که ابوبکر بغدادی هم‌چنان در موصل به سر می‌برد. فواد حسین، پیشمرگه ارشد اقلیم کردستان به ایندیپندنت گفته است: «بغدادی آنجاست و اگر در عملیات جاری کشته شود، همه ساز و کار داعش ترک می‌خورد

به اعتقاد فواد حسین، داعش در صورت از دست دادن بغدادی در شرایطی نیست که کس دیگری را جانشین او کند. او می‌گوید هیچکس اتوریته و نفوذ بغدادی را در صفوف "دولت اسلامی" ندارد.

آن گونه که فواد حسین گفته، موصل معنای خاصی برای داعش دارد و بغدادی از ۹ ماه قبل تا کنون در این شهر مخفی است: «در اینجا و در سال ۲۰۱۴ بود که بغدادی پس از تصرف شهر خود را خلیفه قلمرو سوریه و عراق خواند.»

فواد حسین به ایندیپندنت گفته است که بسیاری از کادرهای ارشد داعش طی درگیری‌های ماه‌های گذشته کشته شده‌اند: «بغدادی به موصل شدیدا وابسته است زیرا فرماندهان داعش در اینجا و تلعفر مستقرند.»



arzhang October 28, 2016 11:48 AM

دنیا عوض شده چون ۳۷ سال پیش سازمان ملل گزارشی از جنایات خمینی داعش در ایران نداد

گزارش یا اعتراض به این نظر


روژهه لات November 3, 2016 02:07 PM

قدرتی جهانی مثل آمریکا فرانسه و انگلیس موجب درست کردن حکومت خمینی بودند و برسرکار آوردند وگرنه یک پا پتی آخوند کی میتوانست قدرت را بدست بگیرد
همین داعش و طالبان و بن لادن از کردار تروریستی خمینی و آدم کشی او بود که این مامانها هم به فکر این بودند که حکومت را در دست بگیرند و یک کشور را تصاحب شوند
خود کشورها این تروریستی آدمخوار را درست می کنند و بعدا برای نابودیش مبارزه می کنند
سرما افعی در تهران است و این طوله مارها زاده شده از افعی تهران میباشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: