آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 بهمن ماه 1395 = 13-02 2017

اعطای نشان عالی بحرین به اردوغان

شاه بحرین که روز یکشنبه میزبان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بود، عالی‌ترین نشان این کشور را به وی اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حمد بن عیسی آل خلیفه» روز یکشنبه (دیروز) در دیدار با اردوغان، نشان «عیسی بن سلمان آل خلیفه» که عالی‌ترین نشان بحرین است، به وی اعطا کرد.

دو طرف در این دیدار مسائل دارای اهتمام مشترک و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و حمد بن عیسی ضمن ابراز افتخار و خرسندی از سفر اردوغان به بحرین، سفر وی را «میمون و مبارک» توصیف کرد و گفت که این سفر از اهمیت خاصی برخوردار است به خصوص که دو کشور از اراده مشترک برای توسعه همکاری و تقویت روابط برخوردارند.

روزنامه «الوسط» بحرین نوشت که حمد بن عیسی همچنین مدال «عیسی بن سلمان آل خلیفه» که عالی‌ترین نشان بحرین است را به اردوغان اعطا کرد و گفت که «این نشان به دلیل قدردانی از تلاش‌ها و مواضع شما در خدمت به امت اسلامی و حمایت از دستاوردهای انسانی ما اعطا می‌شود».

امضای 3 یادداشت همکاری بین بحرین و ترکیه

رسانه‌های بحرین گزارش دادند که در جریان سفر اردوغان به منامه همچنین 3 یادداشت همکاری در زمینه دیپلماسی، صنایع دفاعی و آموزش بین نمایندگان دو کشور امضا شد.

بنابر این گزارش، «مولود چاویش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «راشد بن عبدالله آل خلیفه» یک یادداشت همکاری‌ را که بر لغو روادید سفر شهروندان دو کشور تأکید دارد، امضا کردند.

همچنین «نهاد زیبکجی» وزیر اقتصاد ترکیه و «ماجد بن علی النعیمی» وزیر آموزش و پرورش بحرین یادداشت تفاهمی در زمینه آموزش عالی بین دو کشور امضا کردند و گذشته از آن یادداشت تفاهمی در زمینه صنایع دفاعی بین «فکری اشیق» وزیر دفاع ترکیه و «یوسف بن أحمد الجلاهمه» همتای بحرینی وی امضا شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در راستای سفر دوره‌ای خود به سه کشور حاشیه خلیج فارس، روز یکشنبه (دیروز) به عنوان نخستین ایستگاه وارد منامه شد و پس از آن عازم عربستان شد و قرار است پس از اتمام سفرش به قطر برود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: