آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 آذر ماه 1396 = 25-11 2017

افزایش شمار قربانیان حمله به مسجد صوفیان مصر

دادستانی کل مصر اعلام کرد شمار کشته های انفجار دیروز مصر به 305 نفر افزایش یافت که 27 نفر از آنها کودک بودند.

مقام های مصری پیش از این شمار کشته ها را 235 تن و شمار زخمی ها را 109 نفر اعلام کرده بودند.

به گفته این منبع، عوامل حمله به مسجد الروضه در العریش پرچم داعش را در دست داشتند.

گزارش رادیو فرانسه: دولت مصر برای قربانیان حمله تروریستی روز جمعه در شبه جزیره سینا برای سه روز عزای ملی اعلام کرد. جامعه جهانی این حمله را که شمار قربانیان آن به ۳۰۵ نفر رسیده به شدت محکوم کرده است.

منابع مصری روز شنبه ۲۷ نوامبر گفتند که ۲۵ تن از قربانیان کودکان بوده اند. اندکی پس از حمله دیروز ، ژنرال فتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به عاملان حمله گفت پاسخ دولت مصر به آنها قاطعانه خواهد بود.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به مسجد روضه در ناحیه بئرالعبد در شمال صحرای سینا را بعهده نگرفته است اما ارتش مصر روز گذشته اعلام کرد خودروهایی را که در حمله مورد استفاده قرار گرفته بودند تخریب کرده است. یک سخنگوی ارتش مصر گفت جمعه شب گذشته ارتش مواضع گروههای تروریستی و ذخایر اسلحه و تجهیزات آنان را بمباران و نابود کرده است.

مسجد روضه عبادتگاه مسلمانان صوفی بوده است و خبرگزاری فرانسه میگوید اکثر ساکنان مناطق همجوار پیرو طریقت صوفیان هستند و در گذشته مورد تهدید گروههای جهاد گرا قرار گرفته اند.

جامعه جهانی حمله خونین دیروز در مصر را با قاطعیت محکوم کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ حمله را «وحشیانه» و «شوک آور» خواندند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز حمله دیروز را محکوم کردند و پاپ فرانسوا نیز از «تلفات انسانی» حمله ابراز تاسف کرد. در پاریس، شب گذشته چراغهای برج ایفل به یادبود قربانیان حمله تروریستی در مصر خاموش شد.

بعد از آنکه در سال ۲۰۱۳ محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر با قیام ارتش سرنگون شد، مصر هدف حملات گروههای اسلامگرا قرار گرفته است.

یک گروه جهادگرا که خود را شاخه مصری گروه دولت اسلامی یا داعش می نامد در چندین حمله علیه ارتش و نیروهای امنیتی، پیروان طریقت صوفیان و مسیحیان قبطی دست داشته است.



Ira November 24, 2017 03:52 PM

کی اینها خونخواری را کنار می گذارند؟ بجای کشتار و شکرگذاری به بشریت روی بیاوریم اینطوری بوقلمون ها هم کمتر کشتار و به سطل های زباله می روند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کورش November 24, 2017 09:44 PM

این یک انتقام گیری از طرف حکومت جنایت کار آخوندی است حکومت کثیف و آدمکش خامنه‌ای خواست به مصر پیغام بدهد که شرکت در گردهمایی عربستان برای حکومت مصر هزینه سنگینی‌ دارد مرگ بر این رژیم ضدّ بشری آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Manam Babak November 25, 2017 12:12 AM

بوی جمهوری ضد اسلامی، ضد ایرانی میاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: