آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 فروردین ماه 1397 = 07-04 2018

کشته شدن روزنامه نگار فلسطینی در نوار غزه

ایران اینترنشنال: در ادامه اعتراضات موسوم به «راهپیمایی بازگشت» در مرز نوار غزه با اسرائیل، یک روزنامه نگار فلسطینی به نام یاسر مرتجا بر اثر تیراندازی پلیس اسرائیل کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در روز شنبه ۱۸ فروردین، با کشته شدن یک روزنامه نگار و یک معترض آمار کشته های این تظاهرات از روز جمعه ۱۰ فروردین تاکنون به دست کم ۲۷ نفر افزایش یافت. دو روزنامه نگار دیگر نیز در جریان این تظاهرات زخمی شده اند.

مرتجا عکاس یک آژانس خبری واقع در نوار غزه بود. به نقل از وزرات بهداشت نوار غزه، او که در برخورد نیروهای امنیتی اسرائیلی با تظاهرکنندگان روز جمعه ۱۷ فروردین مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود جان خود را از دست داد. ارتش اسرائیل بدون ارائه جزئیات در این زمینه، گفته که این حادثه را بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزراش همچنین یک فرد ۲۰ ساله دیگر نیز در تیراندازی های اخیر در غزه کشته شده است.

فلسطینی های ساکن غزه هزاران تایر خودرو را در نزدیکی مرز با اسرائیل به آتش کشیده و به سربازان اسرائیلی حاضر در مرز سنگ پرتاب می کنند.
نیروهای امنیتی اسرائیل در برخورد با تظاهرکنندگان فلسطینی از تیر جنگی و گاز اشک اور استفاده می کنند.

تظاهرات هفته پیش فلسطینی ها در نزدیکی مرز اسرائیل، به کشته شدن ۲۱ فلسطینی انجامید. در این تظاهرات همچنین بیش از ۱۵۰۰ معترض فلسطینی، زخمی شدند.

نفوذ اجازه اسرائیل که بود گفته، اسرائیل ارتش ستاد فرمانده هیچ کس به مرز حایل را نخواهد داد و آسیب رسانی به دیوار مرزی را تحمل نخواهد کرد.

اسرائیل پیش از این بخش هایی در مرز نوار غزه را منطقه ممنوعه نظامی اعلام کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: