آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 آبان ماه 1389 = 09-11 2010

اردوگاه‌های کار اجباری برای اولین ‌بار در ایران

رادیو آلمان: رئیس مبارزه با مواد مخدر ایران از احداث اولین اردوگاه‌های کار اجباری در ایران خبر داده است. پیش‌تر در سال ۱۳۸۶ نیز، پلیس ایران از احداث بازداشتگاهی به نام«کهریزک» برای نگهداری اراذل و اوباش خبر داده بود.

حسین آبادی، رئیس مبارزه با مواد مخدر ایران به خبرگزاری «ایسنا» گفته است، اولین مجرمانی که قرار است به این اردوگاه‌ها فرستاده شوند، خرده‌فروشان مواد مخدر هستند. این مقام پلیس ایران افزود: «در اين اردوگاه‌ها، خرده‌فروشان مواد مخدر كه توسط پليس دستگير شده‌اند، در سخت‌ترين شرايط ممكن به فعاليت و كار می‌‌پردازند تا هنگام خروج از اين اردوگاه‌ها ديگر سراغ فروش مواد مخدر نروند.»

رئیس مبارزه با مواد مخدر ایران، محل احداث این اردوگاه‌ها را حاشیه شهرهای بزرگ ایران عنوان کرده و گفت در اجرای این طرح با قوه قضاییه، پلیس، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هماهنگی صورت گرفته است.

پیش از این در تابستان ۱۳۸۶، پلیس ایران طرحی به نام مبارزه با اراذل و اوباش به اجرا گذاشت. طرحی که در آن، پلیس ایران اراذل و اوباش دستگیر شده را در محلات مختلف تهران به اصطلاح می‌چرخاند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. این افراد بعد از چرخانده شدن در محله‌های تهران به بازداشتگاه تازه تاسیسی به نام «کهریزک» که برای نگهداری اراذل و اوباش ساخته شده بود، فرستاده می‌شدند.

بازداشتگاه «کهریزک»، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته محل نگهداری بسیاری از متعرضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بود. در حالی این بازداشت‌گاه در اصل برای نگهداری اراذل و اوباش ساخته شده بود. چهار تن از این بازداشت‌شدگان نیز در کهریزک جان باختند. این بازداشت‌گاه بعدا به دستور آیت‌الله خامنه‌ای بسیته شد.

فعالین حقوق بشر در ایران نگران آن هستند که پلیس جمهوری اسلامی از اردوگاه‌های جدید کار اجباری نیز استفاده‌ای همانند کهریزک کند و منتقدان و مخالفان حاکمیت به این اردوگاه‌ها انتقال یابند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: