آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 دی ماه 1389 = 24-12 2010

حکم قطعی برای دو فعال حقوق زنان صادر شد: 6 ماه حبس

سایت مدرسه فمینیستی: فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی، دو تن از فعالان جنبش زنان در قم، در دادگاه تجدید نظر به 6 ماه حبس تعزیری و دو میلیون ریال جزای نقدی برای فاطمه مسجدی و یک میلیون ریال جزای نقدی برای مریم بیدگلی محکوم شدند. طبق حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده این دو فعال جنبش زنان، دادگاه دفاعیات آنان را با توجه به فعالیت گسترده آنان در راستای اهداف کمپین و... غیروارد دانسته و تنها به دلیل فقدان سابقه کیفری، حکم یک سال حبس آنان را به 6 ماه حبس تقلیل داد و تغییری در میزان جزای نقدی آن دو نداد.

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز 17 اردیبهشت ماه 1388 توسط ماموران امنيتي در قم دستگير و پس از دو هفته با صدور قرار وثيقه 20 ميليوني براي هر يك از اين دو آزاد شدند. پس از آن دادگاه این دو روز 13 مرداد ماه 1389 برگزار شد که اتهام آنها تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه فمینیستی علیه نظام (کمپین) بود. در دادگاه بدوی فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. علاوه بر آن فاطمه مسجدی به دو میلیون ریال جزای نقدی و مریم بیدگلی به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

در روز 16 آذرماه 1389، دادگاه تجدید نظر فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی دو تن از فعالان جنبش زنان در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم برگزار شد و گمان می رفت حکم این دو فعال کمپین یک میلیون نیز مانند دیگر فعالان کمپین که همگی یا در دادگاه بدوی و یا در دادگاه تجدید نظر تبرئه شده اند، شکسته شود و در نهایت تبرئه گردند و یا حداقل حکم یک سال حبس این دو نفر نیز به حبس تعلیقی منجر شود، اما متاسفانه دادگاه تجدید نظر آنها را تبرئه نکرد و تنها حکم یک سال حبس تعزیری آنان را به دلیل فقدان سابقه کیفری، به 6 ماه حبس تعزیری کاهش داد و آنها را از موارد اتهامی تبرئه نکرد.

تا کنون، همه اعضای کمپین که بازداشت شده اند، در دادگاه بدوی و یا تجدید نظر تبرئه شده اند و تاکنون هیچ محکومیتی برای هیج یک از اعضای کمپین در نهایت اعمال نشده است. این در حالی است که فعالیت های این دو عضو کمپین، اتفاقا از زاویه دیدگاه های اسلامی به مسائل زنان بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: