آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 دی ماه 1389 = 25-12 2010

تحریم نفتی؛ اقدام بانک مرکزی هند علیه رژیم تهران

بانک مرکزی هند اعلام کرد از این پس برای پرداخت بهای مواد خام وارداتی از ایران، تسهیلات بانکی ارائه نخواهد داد.

به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، بانک مرکزی هند روز گذشته با صدور بيانيه اي اعلام كرد:" تصمیم گرفته شد پرداخت هزینه نفت و گاز وارداتی از ایران با ارزهای مجاز و خارج از چارچوب اتحادیه پایاپای آسیا انجام شود."

با وجودی اینكه بانك مركزي هند دليل اين تصميم خود را اعلام نكرده اما ناظران، فشارهاي ايالات متحده آمريكا و ديگر متحدان اين كشور براي قطع همكاري هاي نفتي و گازي هند با ايران براي تشديد فشارهاي تحريمي بر تهران را دليل اصلي تصميم دولت هند در اين زمينه مي دانند.

یک منبع آگاه در هند به رويترز گفته است:" شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های هندی باید از اين پس جایی را برای پرداخت‌ هزینه نفت وارداتی از ایران پیدا کنند در غیر این صورت معامله‌ای صورت نخواهد گرفت."

همچنين یک منبع دیگر نیز به رویترز گفت این اقدام بانک مرکزی هند ممکن است واردات نفت و گاز از ایران را بسیار دشوار سازد.

این منبع آگاه در صنعت نفت هند در پاسخ به این پرسش که آیا از این پس نفت خام ایران برای واردات گران‌تر خواهد شد گفت که از نظر وی با اين تصميم بانك مركزي هند از اين پس وارد کردن نفت از ایران ممكن است به این آساني امکان‌پذیر نباشد.

ناظران كاهش احتمالي واردات نفت هند از ايران را پيامد اعمال تصميم جديد بانك مركزي هند مي دانند. هند در دو سال گذشته روزانه بيش از 425 هزار بشکه نفت از ایران وارده کرده است. ايران سالانه بيش از 20 درصد كل صادرات نفت خود را به بازار هند عرضه مي كند.

پیش از این چین نیز به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام ایران، واردات این ماده را کاهش داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: