آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 دی ماه 1389 = 10-01 2011

رویتر: اوضاع نابسامان اقتصادی/نارضایتی مردم

نابسامانی، این ارزیابی خبرگزاری رویتر از اوضاع اقتصادی جمهوری اسلامی است.

این خبرگزاری در گزارشی نوشت، مهمترین موضوع نگران ‌کننده برای رژیم تهران، اوضاع نابسامان اقتصادی است. این وضعیت در شرایطی است که تحریمها به ‌تدریج اثرات خود را نشان می ‌دهد و حذف یارانه بنزین و مواد غذایی مشکل‌ آفرین شده است.

یک معلم به رویتر می ‌گوید، مردم نگران اوضاع اقتصادی ‌اند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه‌ ات باشی و فکر کنی که نمی ‌توانی کرایه را بپردازی، دیگر نمی‌ توانی به چیزی فکر ‌کنی.

یک شهروند دیگر نیز می ‌گوید، پول دریافتی ما آن ‌قدر کم است که با آن حتی پول برق ماهانه را هم نمی ‌توانیم پرداخت کنیم. قیمت‌ ها همین طور بالا می ‌روند و حقوق ما کفاف زندگی ‌مان را نمی‌ کند.

رویتر نوشت، احمدی ‌نژاد وعده داده است که با پرداخت یارانه نقدی، به اقشار کم ‌درآمد رسیدگی کند، اما مقدار پول دریافتی شهروندان آن ‌قدر ناچیز است که کفاف هزینه‌ های ناشی از حذف یارانه ‌های سوخت و مواد غذایی را نمی ‌کند.

گزارش خبرنگار ما از تهران: سه هفته پس از اجرای طرح یارانه ها و با آزادسازی قیمت ها برخلاف آنچه دولت وعده داده بود قیمت کالاهای خوراکی افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که دولت فروشندگان را تهدید کرده که در صورت هرگونه افزایش قیمت به شدیدترین شکل ممکن با آنها برخورد می شود. فروشندگان نیز برای فرار از این تهدید قیمت محصولات و کالاهای درجه سه خود را طبق تعرفه دولت ثابت نگه داشتند و قیمت مواد خوب و قابل استفاده را افزایش دادند!

امروز قیمت محصولات بازار تهران به شرح زیر بود (قیمت پایه هر کیلو به تومان)

همانطور که در تصاویر زیر مشخص است قیمت محصولات درجه سه پایین تر از میزان حقیقی است!

پرتقال 1600
گوشت 19000
مرغ 2450
نارنگی 2000
سیب 2500
خیار 1000
برنج خوب 3400
معمولی 2800
شکر 1000
قند 1500
پیاز 700
سیب زمینی 700



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: