آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 بهمن ماه 1389 = 09-02 2011

كارخانه ‌ها يكی پس ‌از ديگری تعطيل می ‌شوند

بيكاري24درصدي درفارس فاجعه است
كارخانه‌ها يكي پس‌ازديگري تعطيل مي‌شوند

کارگران: 18 ماه است حقوق نگرفته ایم، خون ما را بریزید، مرگ بهتر از زندگی است

ایسنا: نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز معتقد است: اساس تقابل بين كارگر و كارفرما محصول فرهنگ غربي است، در حالي كه در جامعه اسلامي هدف اين است كه مردم از فقر و تبعيض نجات پيدا كنند.

آيت‌الله "اسدالله ايماني"، در جمع پرسنل اداره‌كل كار و نمايندگان اتحاديه‌هاي كارگري استان فارس، اظهار داشت: كارگر و كارفرما در اسلام يك هدف دارند و آن فعال شدن ثروت عمومي است.

وي با بيان اينكه در نظام اسلامي اين نوع تقابل بي‌هويت و بي‌معناست، گفت: دولت نه صنعتگر خوبي است و نه تاجر خوبي؛ بلكه كار دولت سياستگذاري است، او بايد زيرساختها و فضاي كار را براي نيروي توليدي فراهم كند، البته نمي‌توان كتمان كرد كه بي‌مهري‌ها و كارشكني‌هاي فراواني از مجريان امور در بحث كارگري و كارفرمايي و توليد را شاهديم.

امام‌جمعه شيراز همچنين با ابراز تاسف از آنچه كه "جهت‌گيري غلط استان فارس در بحث اشتغال و توليد نام مي‌برد"، گفت: 32 سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد اما انگيزه‌اي براي اشتغال و صنعت در فارس پيدا نيست.

وي افزود: در حالي كه بازرگاني و پيله‌وري در فارس رواج دارد، دودكش كارخانه‌ها تعطيل و تابلوي تجارتخانه‌ها و مراكز تجاري بالا مي‌رود.

امام جمعه شيراز گفت: معاملات زمين، يك بدبختي و فساد رايج از برج‌هاي تجاري، باعث پس‌رفت فارس بوده است.

وي ادامه داد: برج‌هاي تجاري حق مردم را ضايع كرده‌اند. خيابان "عفيف‌آباد" بين خيابان‌هاي"قصرالدشت" و "ستارخان" را سرويس مي‌داد اما حالا وضعيتش چگونه است؟ در شهرك صدرا نيز حقوق مردم رعايت نمي‌شود مگر چقدر به فروشگاه و مركز تجاري نيازمنديم. اين قيمت بالاي هر متر از مغازه‌هاي تجاري براساس چه اصول و معياري است؟

به گزارش ايسنا، نماينده ولي‌فقيه در فارس افزود: امتيازات گرفته شده از برج‌هاي تجاري در مقابل سود هنگفتي كه دارند بسيار ناچيز است.

بنا به گفته‌ي امام جمعه شيراز، مديرعامل كارخانه كمپرسورسازي بي‌جهت به زندان مي‌افتد و كسي خود را در قضيه مسئول نمي‌داند.

كارگري كه 18 ماه حقوق نگرفته سرانجامش به كجا مي‌انجامد؟!

نماينده ولي‌فقيه در فارس تصريح كرد: با شعار نمي‌توان كار كرد بايد فكر كرد و راه و روشي براي كار و اشتغال مردم مدنظر داشت.

به گفته وي، جهت‌گيري حاكم بر فارس در گذشته جهت‌گيري غلطي بوده است. كارگري كه 18 ماه حقوق نگرفته است سرانجامش به كجا مي‌انجامد؟! اگر برنامه‌ريزي و انگيزه‌ي كار در استان بود، شاهد اين اموري كه امروز بر ما مي‌گذرد نبوديم.

آيت‌الله ايماني گفت: جهاد ثروتمندان ما، سرمايه‌گذاري كردن در امر توليد است. لذا به مسئولان امروز و به همه اعلام مي‌كنم اگر مشكلات كارگري و توليد حل شد، افتخاري براي شماست و اگر حل نشود لكه ننگي براي دوران مسؤوليت شماست. انگيزه و برنامه‌ريزي با حضور افراد بي‌غرض و بي‌مرض در بحث توليد و اشتغال مهم است. بايد سطح مهارت كارگران را بالا برد. آموزشكده‌هاي فني شهر بوشهر جوانان جوياي كار را آموزش داد و بر سر كار فرستاد، كارخانه‌هاي فارس يكي پس از ديگري تعطيل مي‌شوند و كسي هم به فكر نيست. بيكاري 24 درصدي در فارس فاجعه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: