آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 فروردین ماه 1390 = 27-03 2011

مشکلات روزافزون هواپیماهای رژیم برای سوختگیری

رادیو فرانسه: هواپیماهای مسافربری ایران‌ایر در حال حاضر با مشکلات روزافزونی برای دریافت سوخت مواجه‌اند و ناچار می‌شوند پروازهای مستقیم خود را، برای سوخت‌گیری، به پروازهای غیرمستقیم تبدیل کنند.

از اواسط سال۲۰۱۰ میلادی، شرکت‌های نفتی چندملیتی از قبیل بریتیش پترولئوم، شل و توتال، تحویل سوخت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را متوقف کردند. به همین دلیل، هواپیماهای مسافربری شرکت هما دیگر امکان سوخت گیری در بسیاری از فرودگاه های اروپایی را از دست دادند. یکی از فرودگاه هایی که هنوز این امکان را به شرکت ایرانی میداد، فرودگاه وین بود. اما با پایان گرفتن قرارداد ایران‌ایر با شرکت OMV، سوخت‌گیری در وین نیز به مشکل برخورد خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از پروازهای مستقیم شرکت ایران‌ایر، به دلیل مشکل سوخت، عملاً به پروازهای غیرمستقیم تبدیل شده است. مسافران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی که معمولاً اطلاعات روشن و دقیقی در این مورد دریافت نمی‌کنند، گاه در طول سفر باخبر می‌شوند که هواپیما در بین راه توقف خواهد داشت. به عنوان مثال،اخیراً پرواز استکهلم – تهران که قبلاً مستقیم بود، در شهر بوداپست توقف داشته، و یا پرواز مستقیم تهران-پاریس، با توقفی در دانمارک انجام گرفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: