آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1390 = 28-04 2011

یک سوم کودکان ایران سوء تغذیه دارند

خبرگزاری هرانا - رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با عنوان این مطلب که سوءتغذیه در کشور نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است، تصریح کرد: حدود یک سوم کودکان ایرانی دچار سوءتغذیه هستند.

به گزارش مهر، دکتر غلامرضا خاتمی روز سه شنبه در نشست خبری سی و دومین کنگره بزرگداشت دکتر محمدقریب افزود: سوءتغذیه شامل لاغری، کمبود وزن و قد و همچنین چاقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوءتغذیه در نقاط مختلف کشور متفاوت است، گفت: ممکن است در یک استان فقط ۵ تا ۶ درصد کودکان دچار کمبود وزن باشند اما در برخی از استانهای دیگر کشور این عدد به ۲۰ درصد هم برسد.

خاتمی بر تاکید بر اینکه فقر بیشتر منجر به تشدید سوءتغذیه می‌شود، تصریح کرد: شایعتری بیماری‌ها در کودکان در حال حاضر عفونتهای تنفسی است که ممکن است منشاء اصلی این بیماری‌ها باکتری‌ها و ویروس‌ها باشند.

این فوق تخصص گوارش کودکان با اعلام اینکه در گذشته اسهال از شایع‌ترین بیماریهای کودکان در کشور بود، افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش اطلاعات خانواده‌ها و همچنین بهبود وضعیت بهداشت کشور بیماری اسهال کاهش یافته است.

وی با اشاره به بحث و بررسی مباحث مربوط به تغذیه در کنگره امسال پزشکان کودکان کشور، گفت: میزان سوء تغذیه در دنیا بسیار کاهش یافته است چرا که سازمان جهانی بهداشت همواره نقش تغذیه در سلامت را به تمام کشورهای دنیا یادآوری می‌کند.

رئیس سی و دومین کنگره بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب با اشاره به برگزاری این کنگره از ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای دانشگاه شهید بهشتی، افزود: کنگره امسال به مدت ۶ روز و با حضور اساتید ایرانی داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: سی و دومین کنگره بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب در محورهای اعصاب اطفال، عفونی، گوارش، خون، تغذیه، کلیه، غدد و... به بحث و بررسی می‌پردازد. در مجموع تمام ۱۲ رشته فوق تخصصی اطفال در سخنرانی‌ها و پانل‌های این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

خاتمی اظهارداشت: کنگره امسال علاوه بر برگزاری همایشهای علمی به معرفی شخصیت استاد دکتر قریب به عنوان پایه‌گذار انجمن پزشکان کودکان ایران و پدر طب اطفال ایران می‌پردازد



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: