آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1390 = 02-05 2011

نماینده مجلس: قیمت گوشت 4 برابر شده و دامپروری‌ها تعطیل

سایت عصر ایران: سخنان نماینده مجلس شو.رای اسلامی: بازارهای کشور مملو از اجناس قاچاق است و این نتیجه بی‌برنامگی است و نتیجه ای جز تعطیلی بخش های تولیدی ندارد. حتی برای بازرگانان نیز مقرون به صرفه نیست که از راه قانونی فعالیت کنند و با این روند کشور فلج خواهد شد. / علی‌رغم آنکه طی 5 سال گذشته قیمت گوشت 4 برابر شده اما اکثر دامپروری‌ها تعطیل است و این به دلیل سیاستگذاری های اشتباه و به عبارتی متغیر و غیرقابل اعتماد بخش کشاورزی و سایر بخش های مرتبط است که نمی‌توانند پشتیبانی لازم را از تولید داشته باشند. / تا سال گذشته 70 درصد دامپروری‌های استان یزد غیرفعال بوده و 30 درصد فعال نیز به شدت ضرر دیده‌اند و اعلام کرده‌اند که دیگر تولید نخواهند کرد چرا که نمی‌دانند آینده چه خواهد شد. به دلیل بی‌برنامگی در واردات گوشت، بخش تولید در حال از بین رفتن است .

علی اکبر اولیاء در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: این مشکلات را با بخش کشاورزی مطرح کرده ایم و آنها نیز این موضوع را قبول دارند اما اعلام می کنند که از عهده آنها خارج است. ما دولت را مسئول این قضیه می دانیم و انتظار می رود که سیاستی منطقی و متناسب با شرایط کشور انجام شود که تولید کننده رغبت کار در این بخش سخت را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق نیز وضع به همین صورت است. نیروی انتظامی اعلام کرده است که اگر دولت بخواهد، ظرف 48 ساعت موضوع قاچاق را حل می کند.بازارهای کشور مملو از اجناس قاچاق است و این نتیجه بی‌برنامگی است و نتیجه ای جز تعطیلی بخش های تولیدی ندارد. حتی برای بازرگانان نیز مقرون به صرفه نیست که از راه قانونی فعالیت کنند و با این روند کشور فلج خواهد شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با همت مردم و دامداران و در حالیکه در اوایل انقلاب، استان یزد وارد کننده گوشت از سایر استانها بود در این زمینه خودکفا شدیم، اما با شرایط موجود وارد کننده گوشت خواهیم بود.

اولیا تاکید کرد: ثبات سیاستگذاری، تنظیم واردات با نگاه حمایت از تولید و ادامه روندی که مردم در گذشته داشته‌اند، تنها راه برون‌رفت از این شرایط است. باید صحبت‌های تشکل‌های مرتبط شنیده شود و ثباتی باشد که این قشر زحمتکش بیش از این اذیت نشوند که اگر از این حرفه خارج شوند دیگر بر نمی‌گردند، چرا که کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: دولت به جای نگاه سطحی و مسکن به حل مسائل مردم، باید نگاهی عمیق داشته باشد. ساز و کارهای اداری بسیار مهم است که تولیدکنندگان را راغب به ادامه کار کند، نه اینکه انواع و اقسام قفل‌ها زده شود تا به نحوی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از صحنه خارج شوند. ما مزیت های نسبی بسیار زیادی داریم اما چون ساز و کار مناسبی وجود ندارد، در رقابتی ناعادلانه با واردات محصولات خارجی این مزیت‌ها را از دست خواهیم داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: