آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1390 = 09-05 2011

شیوع شکستگی کاسه چشم در زنان به دلیل نزاع خانوادگی

ایلنا:رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه انجام جراحی زیبایی چشم باعث عوارضی همچون اشکالات حرکتی و نابینایی چشم می شود گفت: درگیری و نزاع عامل اصلی شکستگی کاسه چشم گزارش شده که در زنان به دلیل درگیری های خانوادگی و ضرب و شتم از سوی همسر بیشتر مشاهد شده است.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، دکتر علی صادقی طارمی دبیر علمی هفدهمین همایش سالانه فارابی گفت: در این بیمارستان در سال گذشته حدود 4 هزار عمل جراحی ترمیمی و مجاری چشم بر600 هزار بیمار انجام شده است.112 شکستگی کاسه چشم گزارش شده که در مقایسه با آمار مراکز دیگر و جراحی ها در بیمارستانهای مختلف تروماها حجم بالایی داشته اند اما همین تعداد بیرون زدگی چشم به دلیل کم کاری و پرکاری تیروئید مشاهد شده است.10 درصد به دلیل کم کاری، 80 درصد به دلیل پرکاری و 10 درصد مابقی تست تیروئید مشکلی نداشته است.
صادقی طارمی با اشاره به اینکه بیشترین جراحی چشم به آب مروارید تعلق دارد، افزود:درگیری و نزاع عامل اصلی شکستگی کاسه چشم بوده که در زنان به دلیل درگیری های خانوادگی و ضرب و شتم از سوی همسر بیشتر گزارش شده است. انسداد مجاری چشمی شایعترین در بخش بیماریهای ترمیمی است که در کودکان و زنان دیده شده است.
رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ایران عوارض جراحی زیبایی چشم را اشکالات حرکتی در چشم،اشکالات پلک در بازماندن، برگشته شدن و خشک شدن چشم و نابینایی عنوان کرد و گفت:در جراحی های زیبایی اطراف چشم بهتر است تیمی متشکل از جراح ، متخصص گوش و حلق و بینی و زیبایی با هم همکاری کنند درحالی که هم اکنون اینطور نیست.
صادقی افزود: در یکسال گذشته در حوزه جراحی ترمیمی و زیبایی چشم بیمارستان فارابی هزار و 621 عمل انسداد مجاری چشم،110 تومور کاسه چشم،203 تومور روی چشم،458 افتادگی پلک،106 ترمیم شکستگی،357 ترمیم پارگی پلک، 139 عمل مجاری اشکی،211 مورد تخلیه چشم،103 مورد اشکالات تیروئید انجام شده است.
وی دلیل وجود تومورهای روی چشم را در معرض تابش نور خورشید دانست و گفت: می توان از طریق مشاهده تغییرات خال در اطراف چشم که شامل تغییر رنگ، سوزش چشم و متورم شدن خالهای قبلی است پی به این تومورها برد.اما کودکان به دلیل قرار گرفتن درمعرض تابش اشعه در ناحیه چشم به سرطانهای بدخیم پیش رونده مبتلا می شوند. دبیر علمی هفدهمین همایش سالانه فارابی گفت: بیماری تیروئید چشمی در پی اختلال عملکرد غده تیروئید به وجود می آید و عدم درمان به موقع،خستگی،اضطراب، و استعمال دخانیات آن را تشدید می کند.علائم این بیماری بیرون زدگی چشم،پف آلودگی،اشک ریزی،احساس وجود جسم خارجی در چشم،زخم قرنیه،دوبینی،سردرد، تورم،کشیدگی پلک بالا و پایین است.
به گزارش ايلنا، هفدهمین سمینار چشم پزشکی فارابی از 21 تا 23 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: