آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 اسفند ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 21 February

دستگیری تروریستهای وابسته به رژیم در نیجریه

در نیجریه سه نفر به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی و تلاش برای قتل دو رهبر نظامی و مذهبی سابق این کشور بازداشت شده اند.

به گزارش بی بی سی، مقام‌های امنیتی نیجریه می‌گویند عبدالله مصطفی برند، رهبر این گروه، در سال ۲۰۰۶ میلادی، (هفت سال پیش) به ایران سفر و در یک دانشگاه اسلامی تحصیل کرده بود.

بنا بر گزارش‌ها، عبدالله مصطفی برند ۵۰ سال سن دارد و رهبر یک گروه شیعه در شهر لیروین در جنوب غربی نیجریه است.

ماریلین اوگار، سخنگوی سازمان امنیت داخلی نیجریه روز چهارشنبه (۲۰ فوریه، دوم اسفند) در ابوجا به خبرنگاران گفت: "او شخصا از مرکز فرهنگی اسرائیل در ایکوی، لاگوس، عکس برداری کرده و به مدیر اطلاعاتی‌اش فرستاده بود."

اعضای این گروه همچنین متهم‌اند که اهداف آمریکایی، از جمله ساختمان‌های سپاه صلح و نهاد امدادی وزارت خارجه آمریکا در نیجریه را زیر نظر گرفته بودند.

مقام‌های نیجریه می‌گویند که ترور ابراهیم بابانگیدا، رهبر نظامی نیجریه بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳ و نیز قتل ابراهیم داسوکی از رهبران سابق مسلمانان در شمال نیجریه، در دستور کار این افراد بوده است.

به گفته مقام‌های نیجریه، سه متهم قبل از آنکه موفق به انجام عملیاتی شوند دستگیر شده‌اند.

پیشتر هیات سازمان ملل متحد برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی اریتره و سومالی، در گزارشی، نسبت به ورود تسلیحات ساخت ایران به این کشورها هشدار داده بود.

در این گزارش آمده بود که تسلیحات ایرانی از طریق یمن به سومالی قاچاق می‌شوند.

این در حالی است که در بیست و سوم ژانویه، گشت‌های ساحلی یمن با همکاری نیروهای آمریکا، یک کشتی حامل تسلیحات را در آبهای یمن شناسایی و توقیف کردند.

برخی از گزارش‌ها ایران را مبداء این محموله دانسته بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved