آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 فروردین ماه 1392 = 20-04 2013

اعتراض شدید اپوزیسیون سوریه به دولت روسیه

مخالفان سوریه و کشورهای حامی آنها امروز در استانبول به گردهم آمدند تا در باره نحوه پشتیبانی از اپوزیسیون شکننده سوریه بحث و گفتگو نمایند. موضوع تحویل سلاح به مخالفان حکومت سوریه در قلب گفتگوهای امروز قرار دارد.

به گزارش رادیو فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است دراین نشست، کمک 100 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان حکومت سوریه را رسماً اعلام کند. این کمک شامل تجهیزات نظامی دفاعی به برخی از گروه های مخالف میگردد.

مخالفان حکومت سوریه امیدوارند که کشورهای اصلی گروه "دوستان سوریه" پشتیبانی‌های خود را افزایش داده و سلاح های دفاعی وتهاجمی لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گذشته در برابر کمیسیون سنای آمریکا ضمن اعلام افزایش حمایت و کمک های آمریکا به مخالفان حکومت سوریه، برای رفع نگرانی اعضای این کمیسون، اعلام کرد که آمریکا در این راه بسیار محتاطانه اقدام خواهد کرد.

جان کری در باره حمایت آمریکا از مخالفان حکومت سوریه گفت:" تلاش میکنیم با احتیاط کامل در این راه به نحوی پیش رویم که حمایت ما موجب هرج و مرج نگردد."

وی تأکید کرد که :"آمریکا خواهان کسب اطمینان هایی است که گروه های مخالف حکومت سوریه که با آمریکا طرف هستند، مدافع کثرت گرایی سیاسی، احترام به حقوق اقلیت ها و معتقد به فرآیندهای دمکراتیک هستند.


مخالفان اسد، روسیه را به مخالفت با آزادی متهم کردند

مخالفان رژیم بشار اسد، با انتشار بیانیه ای، روسیه، یکی از حامیان رژیم بشار اسد، را مورد انتقاد شدید قرار داده و این کشور را به مخالفت با ارزشهائی همچون آزادی و عدالت متهم کردند.

ائتلاف مخالفان رژیم بشار اسد، در این بیانیه ای متذکر شدند اظهارات وزیر امور خارجه روسیه بیانگر این نکته است که این کشور تغییرات تاریخی عمیق، پس از آغاز "بهار عربی" در منطقه، را درک نکرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه گذشته و در آستانه نشست دوستان سوریه در استانبول ترکیه، ضمن انتقاد از رویکرد گروه دوستان سوریه برای حل بحران در این کشور، تاکید کرد: روسیه برای اجتناب از هرگونه تدبیری که بردخالت نظامی متمرکز باشد، تلاش می کند.

در بیانیه ائتلاف مخالفان رژیم اسد آمده است: زمانی که روسیه از نزدیک به 100 کشور دوست سوریه، دوری می گزیند، این کشور خود را در انزوای بین المللی قرار می دهد و این امر بیانگر آن است که رژیم حاکم بر روسیه با ارزشهائی همچون آزادی، عدالت، برابری و حقوق بشر بنیادین، مخالف است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: