آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1392 = 09-05 2013

سوریه؛ اسد باید برود / جبهه النصره در لیست تروريستی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزیر امور خارجه فرانسه امروز با اعلام افزایش حمایت از اپوزیسیون سوریه خواستار گنجاندن گروه جهادی "جبهه النصره" در لیست تروریستی سازمان ملل شد.

لوران فابیوس که با روزنامه فرانسوی لوموند مصاحبه کرده، گفته است، تصمیم گرفته ایم حمایت خود را از اپوزیسیون سوریه و نیروهای میانه‌ روی داخل آن افزایش دهیم و از آنجائیکه نمی خواهیم در مواضع ما نسبت به مخالفان سوری هیچگونه ابهامی وجود داشته باشد، به سازمان ملل پیشنهاد خواهیم کرد که گروه جهادی "جبهه النصره" را در لیست تروریستی قرار دهد.

گفتنی است گروه اسلامگرای افراطی "جبهه النصره" که با شبکه ترور القاعده اعلام بیعت کرده از سوی دولت آمریکا نیز در لیست تروریستی قرار گرفته است.

انتظار می رود کشورهای غربی و همچنین روسیه از پیشنهاد فرانسه به سازمان ملل برای گنجاندن گروه جهادی "جبهه النصره" در لیست تروریستی حمایت کنند.

برخی گزارشها نیز حاکیست که رهبر این گروه افراطی اسلامگرا در بمباران ارتش رژیم سوریه که در نزدیکی شهر دمشق رخ داد، زخمی شده است.


وزیر خارجه آمریکا: اسد باید برود

مقامات آمریکايی گفتند، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان روز دوشنبه آینده در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

بحران سوریه یکی از موضوعات اصلی گفتگوهای رهبران آمریکا و انگلستان خواهد بود.

نخست وزیر انگلستان همچنین قرار است فردا جمعه برای گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در باره بحران سوریه به مسکو سفر کند.


اسد نمی ‌تواند بخشی از دولت انتقالی سوریه باشد

وزیر امور خارجه آمریکا که هم ‌اکنون در ایتالیا به سر می ‌برد، امروز پنج ‌شنبه در محل اقامت سفیر آمریکا در رم میزبان همتای اردنی خود بود و درباره بحران سوریه با وی گفتگو کرد.

جان کری که این هفته در مسکو با پوتین در باره اوضاع سوریه گفتگو کرده بود، در دیدار با همتای اردنی خود گفت، همه طرف‌ ها در تلاش هستند تا بر اساس اجماع دو طرفه بر دولت انتقالی تأثیر گذارند، این امر از نظر ما بدین معناست که بشار اسد نمی ‌تواند بخشی از دولت انتقالی باشد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این دیدار نسبت به افزایش روزافزون تعداد پناهجویان سوری در کشورش هشدار داد.

این مقام اردنی قرار است با سفر به مسکو با مقامات روسیه بویژه پس از توافق واشنگتن و مسکو در مورد برگزاری کنفرانس بین المللی به منظور حل بحران سوریه، گفتگو کند.


صالحی: پيروزی با دولت سوریه خواهد بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: سوریه در مسیر درستی است و پیروزی با سوریه خواهد بود.

علی اکبر صالحی پس از دیدار با ولید معلم همتای سوری خود گفت: ما درباره آینده سوریه خوشبین هستیم. شکر خدا سوریه در مسیر درستی است و پیروزی باسوریه خواهد بود.

وی افزود: ما هیچ راه حلی را که خارج از سوریه به این کشور تحمیل شود نخواهیم پذیرفت و دولت سوریه نیز نخوهد پذیرفت.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز گفت: سوریه دو سال است که با جنگ روبروست. این یک جنگ داخلی اما علاوه بر آن جنگ منطقه ای و بین المللی علیه سوریه است. به همین جهت ما با این وضع روبرو هستیم. ما آماده ایم از خود دفاع کنیم و تجاوز را نخواهیم پذیرفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: