آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 آذر ماه 1392 = 17-12 2013

مانور سرکوب اعتراضات؛ از چه می هراسند؟

برگزاری مانور سرکوب اعتراضات خیابانی
نمایش توپ تانک بسیجی در پایتخت

فیروزه متین/روزآنلاین: در حالی که رسانه های وابسته به نیروهای امنیتی مدت هاست از پایان فتنه ۸۸ سخن می گویند و معتقدند "مردم" در نهم دی ماه سال ۸۹ طومار فتنه را در هم پیچیده اند، و در شرایطی که تحرک اجتماعی و سیاسی در کشور با محدودیت های همیشگی همراه است، قرارگاه محمد رسول الله سپاه اعلام کرد به زودی مانوری با استفاده از شبیه سازی اعتراضات سال ۸۸ در تهران برگزار خواهد کرد؛مانوری که پیش از این در استان های فارس، مازندران و گلستان نیز با شرکت بسیجیان برگزار شده و طی آن از تک تیرانداز و سلاح های سنگین برای سرکوب اعتراضات فرضی استفاده شده است.

خبرگزاری فارس، از رسانه های وابسته به نیروهای امنیتی ـ نظامی،خبر برگزاری این مانور را به نقل از محمد ریوندی معاون هماهنگ‌کننده سپاه محمدرسول الله منتشر کرده و از زبان وی نوشته است: "رزمایش عمومی بزرگ گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در تهران برگزار می‌شود و دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات از محورهای این رزمایش است. ما در گذشته گردانهای عاشورا و الزهرارا داشتیم و الان عملا گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر را نیز در اختیار داریم ولی ترکیب و سازماندهی این گردان‌ها همان ترکیب و سازماندهی گردان‌های عاشورا و الزهرااست. الان گردان‌های عاشورا و الزهرابه پایگاه‌های مقاومت منتقل شده‌اند و گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در سطح حوزه‌های مقاومت فعالیت می‌کنند. غیر از برنامه‌های حوزه و ناحیه‌ای، یک رزمایش متمرکز هم پیش بینی شده که تا پایان سال توسط گردانهای بیت‌المقدس و کوثر تهران برگزار می‌شود. این غیر از برنامه‌هایی است که این گردانها در حوزه‌های مقاومت چه به صورت برگزاری نشست و چه مانورهایی که به منظور آمادگی در محل خودشان دنبال می‌کنند".

وی افزوده است: "یک رزمایش عمومی بزرگ در تهران برای گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر خواهیم داشت و دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات از محورهای این رزمایش است. گردان‌های کوثر نیز تشکیل شده از خواهران بسیجی است که عمده وظایفشان امداد و نجات می‌باشد. در سپاه تهران دو نوع گردان داریم. یکی گردان‌های امام حسین است که موضوعش دفاعی است تا اگر احیانا مشکلی پیش آمد، آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم. در نتیجه گردان‌های امام حسین سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را می‌بیند و رزمایش آن نیز متناسب با برنامه دفاعی پیش‌بینی شده است. گردان دیگر، گردان‌های امنیتی امام علی هستند که ویژه دفاع در شهر و تأمین امنیت شهر هستند. آموزش‌ها و رزمایش‌هایی که برای گردان‌های امام علی پیش‌بینی شده برای این است که آمادگی آنها در تأمین امنیت شهر افزایش پیدا کند، این گردان‌ها به صورت هفتگی در محل‌های خودشان و به صورت ماهانه در یگان‌های امنیتی آموزش می‌بینند و بروز می‌شوند. عمده تجهیزاتی که در اختیار گردان‌های امام علی است، تجهیزاتی است که در دفاع شهری از آن استفاده می‌شود و همه تهدیدات هم شناسایی و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شده است. آموزش که گردانهای امام علی می‌بینند متناسب با تهدیداتی است که به صورت فصلی احصا می‌شود که آمادگی لازم کسب شود. در بخش امنیتی با سازمانهای مختلف همکاری داریم اما آموزش‌ها توسط سپاه تهران صورت می‌گیرد".

او در ادامه گفته: "البته نیروی انتظامی مأمور امنیت شهر است اما اگر نیاز شد، سپاه و بسیج وارد می‌شوند و هر جا نیاز باشد بسیج در این حوزه کمک می‌کند ضمن اینکه ایست بازرسی‌های بسیج برقرار است و برنامه تعطیلی آن را نداریم. اگر اتفاق ویژه‌ا‌ی باشد همه ایست‌ها فعال می‌شوند اما در غیر این صورت طبق برنامه‌ای منظم به صورت هفته‌ای در محلات انجام می‌گیرد. تهدیدات در تهران کاملا رصد می‌شود. سپاه تهران بخشی از تهدیدات را هم غیر از تهدیدات امنیتی و فیزیکی به عنوان تهدیدات فرهنگی شناسایی کرده ‌است. در تهران ۵-۴ تهدید اصلی در این حوزه را شناسایی و برای آن هدفگذاری کرده و برنامه‌ریزی فرهنگی انجام داده‌ایم. در همین راستا حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ برنامه فرهنگی برای تهدیدات فرهنگی تهران تحت عنوان طرح لبیک در نواحی و حوزه‌های مقاومت تهران در حال اجرا است".

زمان دقیق این مانور از سوی نیروهای امنیتی اعلام نشده، اما آگاهان می گویند این مانور در آستانه سالگرد مراسم حکومتی ۹دی برگزار خواهد شد.همچنین گفته می شود هدف از برگزاری این مانور علاوه بر روحیه دادن به نیروهای بسیجی، ایجاد رعب و وحشت در شهروندان و در شرایطی است که بحث رفع حصر از رهبران جنبش ۸۸ مطرح شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: