آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 بهمن ماه 1392 = 24-01 2014

آمریکا: تحریمها ادامه دارد؛ با رژیم تهران معامله نکنید

وزیر خزانه‌داری آمریکا از شرکت‌های تجاری اروپايی خواست درباره از سرگیری تجارت با رژیم ایران محتاطانه رفتار کنند.

به گزارش ایسنا ، جک لیو در گفت‌وگو با شبکه خبری بی بی‌سی در حاشیه اجلاس داووس گفت: شرکت‌های تجاری باید محتاطانه با رژیم ایران روبرو شوند.

وی در اظهاراتی اعلام کرد: تنها برخی از تحریم‌های محدود برداشته شده است و بسیاری دیگر باقی مانده است.

لیو اضافه کرد: من فکر می‌کنم که اشتباه بزرگی خواهد بود که شرکت‌ها بدون بررسی چگونگی از سرگیری تجارت با رژیم ایران وارد عمل شوند.

وی گفت: هر شرکتی که تحریم‌های باقی علیه رژیم ایران را نقض کند باز هم مورد مجازات قرار می‌گیرد و ما به نظارت خودمان ادامه می‌دهیم.


پاسخ آمریکا به ظریف: باید برچیده شود

سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد رژیم ایران در توافق نهایی باید بخش مهمی از زیرساخت‌های هسته‌ای خود را برچیند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با سی ان ان گفته ما با انهدام و برچیدن هیچ چیز موافقت نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه مدعی شد که رژیم ایران در توافق نهایی باید بخش مهمی از زیرساخت‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

وی که در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه که گفته است تهران هیچ‌یک از سانتریفیوژ‌های خود را اسقاط نمی‌کند، گفت برچیده شدن تأسیسات در توافق جامع پاسخ داده می‌شود و رژیم ایران در این توافق باید «بخش قابل‌ملاحظه‌ای» از زیرساخت‌های هسته‌ای خود را برچیند.

کارنی همچنین در مورد احتمال دور زدن تحریم‌ها از سوی رژیم ایران طی 6 ماهه آینده، گفت: تا زمان رسیدن به راهکار جامع، نقض تحریم‌های کنونی را دیگر مثل گذشته تحمل نمی‌کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: