آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 اسفند ماه 1392 = 02-03 2014

انتقال عضو کانون صنفى معلمان به سلول انفرادی

رسول بداقی فعال صنفى و عضو هيات مديره‌ی کانون صنفى معلمان ايران، امروز یک‌شنبه 11 اسفند همزمان با اختصاص جایزه حقوق بشری "رها" به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رسول بداقى فعال صنفى و عضو هيات مديره‌ی کانون صنفى معلمان ايران، امروز یک‌شنبه 11 اسفندماه 1392 همزمان با اعلام اختصاص جایزه حقوق بشری "رها" از سوی سازمان غیردولتی سودویند، از سوی ماموران امنیتی زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شد.

گفته می‌شود این معلم زندانی که دوران محکوميت 6 سال حبس تعزيرى خود را در زندانى رجايى شهر مى‌گذراند، پس از اینکه به عنوان يکى از 6 برنده از دوره اول جوايز حقوق بشرى رها از سوی سودویند، معرفى شد؛ از سوی مسوولان امنیتی و قضایی برای وی پرونده جدیدی در شعبه 13 دادگاه انقلاب کرج تشکیل شده است. این در حالی است که در آستانه عید نوروز وی به سلول انفرادی منتقل شده است.

بنا به گزارش وبلاگ "حقوق معلم" که با هدف آموزش حقوق شهروندی، پاسخ به سوالات حقوقی و اطلاع‌رسانی پیرامون مسایل روز معلمان راه‌اندازی شده است؛ رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان، از اندرزگاه 4 زندان رجایی شهر به سلول انفرادی و تشکیل پرونده جدید برای او در شعبه 13 دادگاه انقلاب کرج آن هم پس از تحمل 4 سال و نیم حبس بدون حتی یک روز مرخصی، در زندان‌های اوین و رجایی شهر موجب حیرت فعالان صنفی و خانواده او شده است.

اسماعیل عبدی مدیر این وبلاگ گفت: به رسول بداقی حتی برای مراسم تدفین مادرش هم اجازه خروج ندادند و وقتی برای درمان سردردهای مزمن به بیمارستان سینا انتقال یافت، دستان او را به تخت بیمارستان زنجیر کردند و هنگامی که من برای گرفتن عکس به بیمارستان سینا رفتم و قصد داشتم از او یک عکس یادگاری تهیه کنم، نیروهای امنیتی دوربین مرا ضبط کرده و جو امنیتی شدیدی را برای ملاقات با او ایجاد کردند. در پرس‌وجویی که با پیمان عطار وکیل شجاع کانون صنفی معلمان داشتم، ایشان از آمادگی کامل خود برای دفاع از این معلم عدالت‌خواه خبر داد. از حبس رسول بداقی حدود 1640 روز می‌گذرد.

گفتنی است رسول بداقى از زندانيان سياسى پس از انتخابات رياست جمهورى ايران در سال ۱۳۸۸، در کوهدشت لرستان متولد شد و داراى تحصيلات کارشناسى در رشته مديريت آموزشى است.

در آخرین خبر از این زندانی، شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ١٣۹٢، ماموران زندان رجايى شهر، در واکنش به اعتراض رسول بداقى و شاهرخ زمانى در خصوص عدم مجوز زندانيان سياسى اين زندان از کتابخانه بند، ضمن تخليه کتابخانه، ابتدا اين دو زندانى و فعال صنفى را به مدت ٣ روز به انفرادى منتقل کرده و سپس با اعزام ايشان به دادگاه انقلاب، اتهاماتى نظير شورش و اخلال در نظم را به ايشان تفهيم کردند.

جايزه حقوق بشرى رها، از سوی سازمان سودويند براى اداى احترام و ستودن مبارزات رسول بداقى، که سهمى در ارتقا و حفاظت از حقوق بشر در ايران داشته است، در نظر گرفته شده است.

مراسم رسمى اهداى جوايز به برگزيدگان، در جريان ٢۵مين اجلاس شوراى حقوق بشر در ژنو، برگزار خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: