آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اسفند ماه 1392 = 13-03 2014

چرا زمین خواران (برادران لاریجانی) سیری ناپذیرند

بیشتر زمین خواری ها در لوای قوانین ناقص انجام گرفته و ضرورت دارد برای مبارزه با این پدیده، تدوین و تصویب ماده واحده مبارزه با ویژه خواری و رانت خواری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش بولتن نیوز، این هشدار و ضرورت بخشی از سخنان روز چهارشنبه حجت الاسلام عبدالحمید امینی نژاد در نشست مشترک سازمان زندانها و منابع طبیعی است که در تهران برگزار شد.

این مقام قضایی با ارائه اطلاعات مشروح در باره پدیده زمین خواری در کشور، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با تدوین قانون یا ماده واحده ای نسبت به بازگرداندن انفال و ثروت ملی اقدام کرده و با ویژه خواری و رانتی که برخلاف مقررات و به اصطلاح با دورزدن قانون به منابع ملی انجام شده، مبارزه کند.

وی دو علت اصلی تخریب منابع طبیعی را فرهنگ و قانون عنوان کرد و گفت: اصلی ترین عامل تخریب منابع طبیعی از فرهنگ سرچشمه می گیرد و متاسفانه هنوز این فرهنگسازی که منابع طبیعی سرمایه های ملی و در حال کاهش هست آنگونه که باید در بین مردم ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند، افزود: اگر در ترغیب مردم به اجتناب از دست اندازی به انفال عمومی موفق نشدیم، بخاطر غفلت از این موضوع است.

امینی نژاد درمورد علت دوم تخریب منابع طبیعی ادامه داد: در تصویب و تدوین قانون باید دقت لازم صورت گیرد و نظریه کارشناسان لحاظ شود، درغیر اینصورت نتیجه همان خواهد شد که درحال حاضر شاهد آن هستیم .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس آباد تصریح کرد: براساس اصول 45 و 50 قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی منابع طبیعی جزو انفال و ثروت های عمومی بوده و حفاظت از آن نیز وظیفه عمومی است.

وی تصریح کرد: 400 هزار هکتار زمین از چارچوب اراضی ملی خارج شد و در کمتر از یک سال (در سال 90) بیش از 100هزار پرونده در قالب معترضین به رای ملی بودن اراضی متوفی خویش در کمیسیون ماده واحده ثبت نام کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس آباد بیان داشت: با تشکیل شعبه های ویژه در مراکز استان ها عملا کار از اختیار ادارات منابع طبیعی خارج شد و با این اوصاف مشخص نیست به کدام ناکجا آباد می رویم و تا کی باید به ادامه فعالیت های این کمیسیون چشم بدوزیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: