آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 مهر ماه 1393 = 09-10 2014

دخالت رژیم ایران؛ اوضاع يمن نگران کننده است

شبکه خبری العربیه اوضاع یمن را پس از انفجار مرگبار امروز در صنعا نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، شمار تلفات حمله انتحاری که روز پنجشنبه در صنعا پایتخت یمن صورت گرفت به 43 نفر افزایش یافت. در این حمله همچنین دهها نفر زخمی شدند. آمار قبلی که یک مسئول گروه شیعه انصارالله (حوثی‌ها) یمن اعلام کرده بود 20 نفر بود.

این حمله تروریستی در شرایطی روی داد که هواداران انصارالله برای تظاهرات در میدان تحریر صنعا که صحنه انفجار بود، آماده می شدند.

برخی شاهدان گفتند عامل انتحاری احتمالا کمربند انفجاری به خود بسته بود.

پس از ورود شیعیان الحوثی به صنعا، القاعده هشدار داده بود جنگی بی‌رحمانه را علیه شیعیان به راه می اندازد.

این حمله همچنین در شرایط بن بست سیاسی کامل در یمن صورت گرفت. عبدالربه منصور هادی رئیس جمهور یمن استعفای احمد عواد بن مبارک را که روز سه‌شنبه به نخست وزیری منصوب شده بود، پذیرفت.

هواداران حوثی‌ها روز پنجشنبه در میدان تحریر کناره گیری رئیس جمهور هادی را خواستار شدند.

این در حالیست که نشریه "فارین پالیسی" در مطلبی که در رابطه با تحولات یمن منتشر کرده، با اشاره به دخالتهای جمهوری اسلامی در این کشور نوشته است که اکنون حوزه نفوذ رژیم تهران به صنعا هم گسترش یافته است.


اوضاع يمن نگران کننده است

شبکه خبری العربیه اوضاع یمن را پس از انفجار امروز در صنعا، نگران کننده توصیف کرد.

خبرنگار این شبکه در گزارش مستقیم از صنعا، با اشاره به انفجار انتحاری امروز در میدان التحریر صنعا و کشته شدن 43 و زخمی شدن دهها نفر، افزود حال برخی از افرادی که در این انفجار زخمی شده اند وخیم است. اوضاع در یمن نگران کننده است.

این حادثه برای همه مردم یمن بسیار دردناک است به ویژه اینکه در این انفجار شماری از کودکان هدف قرار گرفته اند. همه این انفجار را محکوم می کنند. حوثی ها (شیعیان) معتقدند در درجه اول آنها هدف قرار دارند.

این وضع نشانه هشدار درباره مرحله جدیدی از درگیری است. اگر گروههای سیاسی و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن برای حل بحران اقدام نکنند، در سایه ادامه استقرار افراد مسلح در صنعا، اوضاع کاملا از کنترل خارج خواهد شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: