آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اردیبهشت ماه 1394 = 05-05 2015

ضرب و شتم وحشیانه یک زندانی سیاسی بیمار

ميترا پورشجري (فعال حقوق بشر)
٥ مي ٢٠١٥

علي معزي زنداني سياسي ندامتگاه مركزي كرج ديروز مورخ ١٤ ارديبهشت ساعت ٦:٣٠ صبح به دادگاه كرج شعبه ١ به رياست "قاضي آصف حسيني" فراخوانده شد تا به پرونده جديد وي به اتهام ارتباط با گروههاي معاند، اقدام عليه امنيت كشور و تبليغ عليه نظام رسيدگي شود.

علي معزي از رفتن به دادگاه خودداري كرد ولي ماموران زندان گفتند:" قاضي آصف حسيني دستور داده اند به هر طريقي تو را به دادگاه ببريم." و اين دستور منجربه ضرب و شتم آقاي علي معزي شد تا جاييكه به شكستن سر ايشان انجاميد و به بهداري منتقل شدند و پس از باند پيچي و مداواي سطحي دست و پاي ايشان را به زور به زنجير بستند و به دادگاه منتقل كردند، ايشان را ساعت ٣:٣٠ به زندان برگرداندند در حاليكه در اين مدت از خوردن و حتي رفتن به دستشويي با توجه به وضعيت حاد جسمي وي خودداري شده بود.

در جلسه دادگاه آقاي معزي در مقابل قاضي هيچ صحبت و دفاعي از خود نكردند و از رفتن به دفتر دادگاه براي آگاهي از نتيجه پرونده امتناع كردند.
علی معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ به دلیل شرکت در مراسم مربوط به علی صارمی از زندانیان سیاسی اعدام شده بازداشت شد.

نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام هواداری از مجاهدین خلق به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که با احتساب محکومیت ۳ سال حبس تعلیقی در پرونده قبلی، وی باید مدت ۴ سال را در زندان بسر مي برد و هفدهم خرداد ماه آينده دوره چهارساله حبس به پايان مي رسيد كه با تشكيل دو پرونده جديد در دادگاههاي كرج و تهران، عملا آزادي ايشان متوقف شد.

گفتني است علي معزي زنداني سياسي مسني است كه از مشكلات شديد جسمي در ناحيه پروستات، کلیه و مثانه رنج می‌برد و تا كنون روند رسيدگي درماني ايشان موثر دنبال نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: