آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 اردیبهشت ماه 1394 = 08-05 2015

مهاباد؛ سخنان مقام امنیتی/حکومت نظامی؟+فیلم

سپاه پاسداران از سایر شهرها نیروی کمکی به مهاباد اعزام کرده و یک حکومت نظامی اعلام نشده در این شهر برقرار شده است. از شهرستان میاندواب هم امروز صبح تعداد زیادی نیروی ویژه و نیروی نظامی راهی مهاباد شدەاند. جوانان خشمگین شهر مهاباد در جریان تظاهرات روز گذشته خود به اداره اطلاعات رژیم هم تهاجم کردند. به گفته منابع محلی، شب گذشته صدای تیراندازی در شهر شنیده شده است. فعالان کرد می گویند امکان دارد این اعتراضات به سایر مناطق کردنشین سرایت کند.

ایرنا: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: دختری از طبقه چهارم هتل تارای مهاباد سقوط کرده و فوت می کند که این امر با فضاسازی ها و سیاه نمایی ها به دستاویز رسانه های معاند و ضد انقلاب تبدیل می شود.

علیرضا رادفر گفت: هیچ تعرضی به این دختر مهابادی صورت نگرفته و این امر طبق معاینه پزشکی قانونی مورد تایید است و مشکل اخلاقی در این حادثه وجود نداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال این امر عده ای از جوانان مهاباد در روز پنجشنبه هفته جاری در مقابل هتل حاضر شده و اقدام به آتش زدن آن کردند. در این اتفاقات 25 نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر از کارکنان نیروی انتظامی مهاباد بودند.

وی افزود: رسانه های معاند و ضد انقلاب با دروغ پردازی و نشر اکاذیب به دنبال تحریک جوانان مهابادی هستند که امیدواریم با هوشیاری خانواده ها این امر خنثی شود.


تشدید فضای امنیتی در مهاباد و بازداشت دەها نفر

با وجود فضای امنیتی و حضور چشمگیر نیروهای انتظامی دیروز پنج شنبه مردم شهر مهاباد مقابل هتل تارا در شهرستان مهاباد تجمع کرده و آن را در محکومیت قتل «فریناز خسروانی» به آتش کشیدند. (فیلم زیر)

بنابه گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه، یک دختر جوان اهل مهاباد به نام فریناز خسروانی که از کارمندان هتل "تارا" بوده است، طبق هرآنچه اعلام شده و جهت حفظ "ناموس" و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به "اداره‌ی اطلاعات" از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است.

بعد از این ماجرا و فراخوان تعدادی از فعالان مدنی و جوانان مهاباد، عصر دیروز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه، شماری از مردم مهاباد در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین امر در خصوص مرگ فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا تجمع کرده و به این هتل حمله کرده و آن را به آتش کشیده اند.

منابع مطلع در مهاباد در این باره به "کانون مدافعان حقوق بشر کردستان" گفتند: در طول شب گذشته حرکات اعتراضی در سطح شهر مهاباد همچنان ادامه داشته است که این تجمع شهروندان مهابادی با دخالت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و این نیروها با اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند.

بنابه این گزارش تا صبح امروز حدود ١٧ نفر از معترضان که توسط نیروهای حکومتی زخمی شده بودند، به بیمارستان امام خمینی و یا مراکز دیگر درمانی مهاباد منتقل شدەاند که زخم هشت تن از آنها عمیق و در وضعیت وخیم جسمی بسر می برند. هر چند به گفته شاهدان عینی تعداد زخمی ها بیشتر است که از ترس بازداشت شدن به هیچ کدام از مراکز درمانی مراجعه نکرده اند.

همچنین حدود پنج تن از نیروهای انتظامی هم زخمی شده اند.

از طرفی دیگر در طول شب گذشته بیش از ده نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

همچنین بنابه گزارشات تأیید نشدەای شب گذشته صدای تیر اندازی در شهر شنیده شده است.

از شهرستان میاندواب هم امروز صبح تعداد زیادی نیروی ویژه و نیروی نظامی راهی مهاباد شدەاند.

فعالان مدنی در کردستان می گویند که امکان بروز حرکت‌های اعتراضی در امروز جمعه و یا در روزهای آتی و در دیگر شهرهای مناطق کُردنشین قریب‌الوقوع می‌باشد.

شایان ذکر است طبق گزارش‌هایی که در دو روز گذشته در برخی از رسانه‌ها و شبله‌های اجتماعی منتشر شده بود، دختری در شهر مهاباد با نام «فریناز خسروانی» که در هتل «تارا»ی این شهر مشغول به کار بوده است، برای اینکه مورد تعرض قرار نگیرد خود را از طبقه چهارم هتل به پایین پرتاب کرده و جانش را از دست داده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که، صاحب هتل تارا، با یک بازرس تبانی کرده بود تا در ازای صدور تائیدیه برای ثبت هتل به عنوان هتلی پنج ستاره شرایط را به وجود بیاورد تا بازرس بتواند به کارمند هتل تجاوز کند، و همین باعث می‌شود «فریناز خسروانی»، کارمند هتل وقتی که در اطاق هتل گرفتار نقشه صاحب هتل و بازرس می‌شود، خود را از پنجره به پایین پرتاب کند و در دم جانش را از دست بدهد. که این امر موجب اعتراض و نارضایتی مردم شهر مهاباد و دیگر فعالان در کردستان شده است.

گفتنی است که است که «جعفر کتانی» فرماندار مهاباد امروز, جمعه, 18 اردیبهشت در گفتگو با کردپرس, خبرگزاری وابسته به جمهوری اسلامی ایران, طی اظهاراتی ضدو نقیض, تلاش کرد تظاهرات مردمی شهروندان مهاباد در اعتراض به قتل «فریناز خسروانی» را بی‌اهمیت جلوه دهد. کتانی به تحریف وقایع تظاهرات پرداخت و خشونت نیروهای انتظامی و اطلاعاتی را تکذیب کرد.

کتانی با تحریف حقایق, ادعا کرد:«در این تجمع هیچگونه شعار سیاسی سرداده نشد». او تظاهرات را تنها خشم علیه مدیر هتل تارا و شعاردهی بر ضد او جلوه داده است.

کتانی ضمن تکذیب جانباختن یک جوان مهابادی, ادعا کرد که هیچ تظاهرکننده‌ای بدست نیروهای امنیتی زخمی نشده‌اند. او ادعا کرد:«به علت سنگ‌پراکنی تجمع‌کنندگان و پرت‌کردن وسایل از داخل هتل به بیرون توسط تجمع‌کنندگان, تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی و تجمع‌کنندگان زخمی شدند».




www.youtube.com/watch?v=gPYnJA1y6q8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



هلو May 8, 2015 10:55 AM

چون به پریناز در هتل نتوانستند تجاوز کنند، چند تن ازمعترضین را دستگیر کردند تا در زندان به آنها تجاوز کنند۰از آنجایی که فکر و ذکر ماموران اطلاعات و بطور عمومی رژیم کثیف اسلامی در داخل تنبان زن و مرد و بچه ها است باید بفکر تنبانهای فولادی با قفل باشیم و کلیدش را چند متر زیر خاک قایم کنیم۰ تعبیر قران با یک هفت تیربه کمر راه را برای هر کاری باز کرده، از تجاوز به ناموس تا تجاوز به مال مردم۰بعد از پیروزی باید همه این جانوران را در یک جزیره ول کرد تا فقط بجون همدیگر بیفتند۰ من فقط میخواهم نظر زن و بچه های این کثافتها را در مورد این مریضهای جنسی و نقش قران و نماز خواندن و زیارت و نذری و دعا را در زندگیشان بدانم

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز May 8, 2015 12:16 PM

درود بر شرف و غيرت پريناز خسرواني كه نگذاشت دست كثيف و بخون الوده ان مامور اخوندهاى كثيف اسلامى او را لمس كند، درود بر هموطنان دلير مهابادى و اى كاش كه بقيه مردم ايران نيز مثل شما با غيرت بودند، نابود باد جمهورى خونخوار كثيف اخوندى

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو (آئینه) May 8, 2015 04:49 PM

پس نقطه شروع کجاست: من از همه انتقادهائی که میشود حمایت میکنم، اما سوال من اینجاست که چرا مرم ایران از یکدیگر حمایت نمیکنند چرا از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران مردم همپیمان نیستند و با حمیت از یکدیگر در بزنگاهای اینچنینی بی تفاوت باقی مانده و فقط تماشا میکنند ای کاش ما با غیرت ، همدلی و همبستگی از چنین وقایعی بطور سرارسی دست به اعتراض و عدالتخواهی میزدیم اینها نقاط شروع هستند ولی ما انها را از دست میدهیم بیائیم متوق باشیم یکدیگر را تنها نگذاریم معلمان را، کارگران را پاره ای از خود بدانیم و تحول و زمینه نابودی این زژیم جنایتکار را باین وسیله فراهم سازیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام May 8, 2015 07:48 PM

بادرود:اگرخواسته باشیم دلیل شکست مردم در ۱۸ تیرسال۷۸ واردیبهشت ۸۸ را برسی کرده باشیم باید به چگونگی برخورد فیزیکی مردم ودانشجویان با کفتاران حکومتی درخیابانهای تهران اشاره داشت یکی از مهمترین ساختارو ابزارها درچنین مواقعی، طراحی، سازماندهی واموزش جوانان میهن پرست بگونه ای کاملا درست ودقیق توسط مبارزین شناخته شده،مجرب و عاشق مردم و میهن انجام شود ! شکل گیری اعتصابات وتظاهرات خیابانی بصورت خود جوش شوربختانه تاکنون درطی گذشت این سه ده با وجود حرکتهای دلاورانه جوانان جان باخته بسیاری و دربند افتاده درنهایت فرجام خوشی را برای مردم نداشته است ! تنها چاره برای رسیدن به پیروزی نهایی مردم دربرابراهریمنیان فقط با سازماندهی به فرمانده ای شخص شاهزاده رضا پهلوی بعنوان پادشاه قانونی مردم میتواند دراین راستا درزمان مناسب حرف آخررا بزنند پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Javid May 8, 2015 10:47 PM

با دورود
ما همه خوب میدانیم که این رژیم وکارگزاران هرکسی که به هرترتیبی در روی کار آمدن و استقرار این رژیم دست داشته اند بی ناموس ترین در جهان هستند تجاوز به حقوق و عنف و مال دیگران از هر نوع ان از همان روزهای اول انقلاب اغازشذه و هنوز تداوم دارد و در صورت عدم سقط رژیم بدتر نیز خواهد شد این رژیم با غارت و تخریب استقرار یافته و به جز با تخریب و خونریزی به پایان نخواهد رسید این رژیم متاسفانه از ان دسته ازحکومتهای غیر دموکراتیک که با اعتصابات آرام کنار میروند نیستند چون ریشه این رژیم در ایران نبوده و نیست باکی در کشتار ما مردم ایران ندارند پس ما ایرانیان نیز میبایست در مقام دفاع از خود با هر توانی که داریم جهت تخریب ارگانهای این رژیم کوشا باشیم و به صورتی که جیره خواران رژیم امان تجمع در مکانی در شهر ما نداشته باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک پرسا May 9, 2015 03:28 AM

- به اشک جانسوز زنده یاد فریناز خسروانی -
- به یادمان جانباختگان راه آزادی -
- به همیاری وهم آوایی با دلاوران سرزمین کوردستان -
- به آرمان آزادیخواهی و دادخواهی فرزندان دل سوخته ایران زمین -
- به رهروی از نبرد خروشان فرزندان سرزمین زرتشت و کوروش و بابک خردمدین -
- به درخشش تابش دلهای پاک و روشن ایرانیان دل سوخته و رنجدیده و ستمدیده، به نیروی پاک و مهر انگیز اهورا مزدای ایران زمین، دست هم پیمانی و همیاری و همدلی میهنی ایرانبانی را به سوی همدیگر دراز کنیم و از برای رهایی و آزاد سازی سرزمین دل سوختگان از چنگال خونین اهریمنان اسلامی، با راستی و درستی و نیک اندیشی گام بر داریم
- به امید همیاری و همراهی میهنی در سنگر نبرد با اهریمنان اسلامی -
- نه اسلام - نه قرآن - جاوید نام ایران - بابک پرسا -

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: