آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 اردیبهشت ماه 1394 = 08-05 2015

هجوم ماموران و انتقال پسر آیت الله به بیمارستان

ظهر امروز ماموران انتظامی مستقر درنمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به غرفه مهدی خزعلی هجوم برده و غرفه وی را تعطیل کردند.

به گزارش«سحام نیوز»، امروز جمعه از ساعت یازده صبح نیروهای انتظامی حاضر در نمایشگاه کتاب با همکاری مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هجوم به غرفه انتشارات حیان و اباصالح، که متعلق به مهدی خزعلی است، به تعطیلی این غرفه‌ها اقدام و بلافاصله این غرفه‌ها را به انتشارات دیگری واگذار کردند.

یک منبع آگاه دراین خصوص گفت: «مهدی خزعلی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر به مقاومت با نیروهای انتظامی پرداخت و به‌ علت مشکلات قلبی حادث شده و هیجان ناشی از این درگیری توسط ماموران به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد.»

پیش از این نیز وزارت ارشاد دولت حسن روحانی از اختصاص غرفه به مهدی خزعلی به عنوان ناشر برتر پزشکی کشور ممانعت به عمل آورده بود که با پافشاری مهدی خزعلی و تهدید وی به اعتصاب غذای خشک در شبستان مصلی تهران، در چند روز گذشته غرفه انتشارات حیان و اباصالح در مصلای تهران دایر گردیده بود، تا این‌که صبح امروز با همکاری نیروی انتظامی و مسئولین نمایشگاه کتاب، این غرفه‌ها با توسل به زور تعطیل و به ناشر دیگری واگذار گردید.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران: غرفه انتشارات مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب تعطیل شد

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درجمع خبرنگاران درخصوص تعطیل شدن انتشارات حیان در نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی آیین نامه‌ای تدوین شده بود و این آیین نامه با اصطلاحات به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسید.

به گزارش«سحام» به نقل از منابع خبری، وی افزود: برای استفاده بهتر از فضای موجود در نمایشگاه و با توجه به تعداد زیاد ناشرین و مشکل کمبود جا شرایط برخورداری از یک غرفه ۹ متری در نمایشگاه چاپ حداقل ۳۵ عنوان کتاب از سال ۱۳۹۰ به بعد است.

انتشارات حیان که برای مهدی خزعلی بوده است واجد شرایط نبوده و با توجه به محدودیت فضا و تقاضاهای ناشران اعتراضات مطرح شد و پس از بررسی‌های لازم در بخش انجمن ناشران دانشگاهی مراتب عدم استحقاق ناشر مزبور طی نامه‌ای به وی اعلام شد و متعاقب رای از ۱۰ صبح امروز غرفه حیان تعطیل شد و از فعالیت وی جلوگیری به عمل آمد.

وی هم‌چنین درخصوص این‌که چطور این ناشر توانسته است ثبت نام کند، گفت: در موسسه نمایشگاه‌ها بحث ثبت نام توسط یک برنامه کامپیوتری انجام شد و ما خواستیم تا با روش سنتی نیز این ثبت نام انجام شود اما نشد و ثبت نام از طریق سامانه موسسه نمایشگاه‌ها انجام شد و به صورت خود اظهاری این ثبت نام را درست تلقی کردند و غرفه را اختصاص دادند.

آموزگار تاکید کرد: عدالت صنفی ایجاب می‌کرد تا ما این غرفه را به ناشرانی که واجد شرایط بودند تلقی واگذار کنیم.

پیش‌تر مهدی خزعلی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ درقسمتی از نامه‌اش به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت: «امسال برای نمایشگاه ثبت نام کردیم و وجه واریز شد وغرفه هم مشخص و مهیا شد، روز گذشته از ارشاد تماس گرفته‌اند که غرفه حیان را لغو کنید!! واین دستور از ناحیه اداره کل سیاسی وزارت اطلاعات شما به حراست ارشاد و به اداره کل کتاب و کتاب‌خوانی ابلاغ شده است، اگرغرفه متناسب به حیان و اباصالح اختصاص دادید که درغرفه خویش میزبان اهل قلم و ادب خواهم بود، وگرنه در میدان اصلی مصلی با پرچمی در دست می ایستم و حقوق شهروندی ام را فریاد خواهم کرد.اما بدانید دور بعد به یک امنیتی رای نخواهم داد حتی از ترس یک سرهنگ..! لااقل تکلیفم با سرهنگ روشن است، می‌گویم حکومت نظامی است، اما شما با پنبه سر ما را می‌برید.»

وی هم‌چنین مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به اعتصاب غذای خشک در صورت عدم صدور اجازه حضور در نمایشگاه کتاب تهران تهدید کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: