آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 مهر ماه 1394 = 10-10 2015

سوریه؛ اظهارات تهدیدآمیز روسها علیه ترکیه

یک تحلیلگر روس معتقد است: ترکیه یک خانه شیشه ای است که می تواند بشکند و نباید به سوی کشور همسایه سنگ پرت کند.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه روسی کمسمولسکایا پراودا در تحلیلی به قلم الکساندر گریشین نوشته است: اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ورود هواپیماهای روسی به حریم هوایی ترکیه برای مدت چند ثانیه استفاده کرد تا نارضایتی عمومی خود را از سیاست روسیه در سوریه ابراز کند، اما او در این زمینه زیاده روی کرد.

نویسنده معتقد است: طرف ترکی می خواهد این حادثه را یک کلاغ چهل کلاغ بکند (یا به قول روسها، مگس را به فیل تبدیل کند). اردوغان هشدار داد که روسیه می تواند دوست خود را از دست بدهد. به عقیده نویسنده، اردوغان اشتباه کرده است. ترکیه هرگز دوست روسیه نبوده و تنها شریک هفتم بازرگانی روسیه است ولی روسیه برای ترکیه اهمیت بیشتری دارد تا ترکیه برای روسیه زیرا شریک بازرگانی دوم این کشور - بعد از آلمان- است.

روسیه می تواند میوه های کشورهای دیگر را بخرد و مانع از سفر گردشگران خود به ترکیه شود. در زمینه انتقال گاز به اروپا علاقه به این همکاری متقابل است و طرفین باید یک راه سازش پیدا کنند. ولی روسیه و ترکیه دو کشور دوست نیستند: آنها طی 500 سال اخیر ده بار با هم جنگیده اند؛ شبه نظامیان چچن در ترکیه معالجه و تأمین می شدند. افراطیون از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند و بی میل نیستند دولت لاییک ترکیه را سرنگون کنند.

نویسنده نتیجه می‌گیرد که ترکیه یک خانه شیشه ای است که می تواند بشکند و نباید به سوی کشور همسایه سنگ پرت کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: