آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 آبان ماه 1394 = 23-10 2015

لغو تحریم نفتی و پیش ‌دستی عربستان

پیش‌دستی عربستان برای تنگ کردن جای نفت ایران در بازار اروپا

درحالی که با لغو تحریم نفتی ایران انتظار می رود نفت این کشور به بازار اروپا بازگردد عربستان برای تنگ کردن جا برای ایران و همچنین کنار زدن روسیه اقدام به افزایش عرضه نفت ارزان در این بازار کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در ماه های اخیر چند شرکت بزرگ نفتی، از جمله اکسون، شل، توتال و انی خرید نفت عربستان برای پالایشگاه هایشان در غرب اروپا و منطقه مدیترانه را افزایش داده اند.در روز ۱۳ اکتبر، ایگور سچگین، رئیس شرکت رزنفت روسیه گفت، عربستان فروش نفت خود به لهستان به زیر قیمت را شروع کرده است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی موسسه آر بی تی اچ گفته اند: به محض اینکه تحریم های ایران به صورت قانونی برداشته شود، نفت این کشور راه خود را به سمت بازار اروپا پیدا خواهد کرد. احتمالا به همین علت است که عربستان اکنون تصمیم گرفته موقعیت خود در اروپا را تقویت کند.



کاویان October 23, 2015 05:56 PM

حالا به خوبی مشخص هست که چه کسانی نان بودن حکومتهایی مثل ایران عربستان پاکستان یا غیره را میخورند، این دو یعنی جمهوری اسلامی و آل سعود را به جان هم بینداز به قیمت کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و یمن و فلسطین و لبنان و بعد نفت زیر قیمت و رایگانشان را ببلع و به ریش همه ی آن مردمان بخند و گاهی هم به هزاران منت و ژست بشر دوستانه یک چند صدتاییشان را به عنوان آواره بپذیر، این است دنیای متمدن غرب اروپا و آمریکا! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: